×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
احیاء موقوفه پاریزی سیرجان با انتقال آب خلیج فارس

به گزارش “سیرجان خبر” حجت الاسلام سید صادق طباطبایی رییس اداره اوقاف سیرجان گفت: در راستای عملیات عمرانی انتقال کانال آب خلیج فارس از مسیر ارتباطی این شهرستان به کارخانه مس سرچشمه با سرمایه گذاری ایجاد شده، اراضی موقوفه پاریزی این شهرستان احیاء می‌شود.

وی در خصوص تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق قراداد انعقاد شده با شرکت مجری طرح اراضی و آب موقوفه در اختیار شرکت مذکور برای اجرای عملیات عمرانی بتون ریزی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: با توجه به مالکیت وسهم موقوفه از آب یک رشته قنات شرکت مذکور نسبت به کانال کشی آب موقوفه برای مصارف عمرانی خود بدون هیچ هزینه‌ای اقدام خواهد کرد و پس از پایان مدت قرار داد این آب در اختیار موقوفه قرار خواهد گرفت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سیرجان گفت: با اجرای این طرح زمینه سرمایه گذاری در احیاء موقوفه هم در زمان اجرای پروژه و هم پس از اتمام آن فراهم می‌شود.

گفتنی است اراضی موقوفه خواجه علی پاریزی روستای تیگران در حد فاصل ۶۰ کیلومتری از مرکز شهرستان سیرجان واقع شده که نیت موقوفه برگزاری مراسم تعزیه خوانی در ایام محرم توسط متولی و نظارت این اداره می‌باشد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.