×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
از آزادگان سرافراز سیرجانی تجلیل شد

به گزارش سیرجان خبر؛ همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، آئین تجلیل از آزادگان سرافراز سیرجانی هشت سال دفاع مقدس شب گذشته با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، مدیرکل بنیاد شهید استان، معاونین شرکت گل‌گهر و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

امام جمعه سیرجان  حضور این آزادگان را ارزشمند تلقی کرد و گفت: شما تندیس مقاومت و افتخارآفرینی هستید. هر کدام از شما یک کتاب مفصل، زنده و نانوشته از دوران جنگ هستید و اتفاقاتی را پشت سر گذاشتید که پشت کوه را خم می‌کند ولی شما خم به ابرو نیاوردید. انسان در برابر عظمت شما سر تعظیم فرود می‌آورد چرا که شما مایه افتخار و سربلندی ملت ایران هستید.

وی مقاومت و بردباری این آزادگان را ستودنی دانست و افزود: تلاش شما در عرصه ایجاد فضای گفتمان آزادگی، ستودنی است و باید به آن افتخار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی‌زاده در خصوص معنای واژه آزادی و آزادگی نیز خاطرنشان کرد: واژه آزادگی بار معنایی بسیار سنگینی دارد. شما زمینه ساز تحقق موهبت بزرگ آزادگی بودید. شما در ظاهر اسیر بودید اما آزادگی را معنا کردید. شما اسارت ظاهری را با بندگی خدا معامله کردید. این معامله صرفاً به خاطر وجودیت خدا بود که همان معنای عبادت احرار یا آزادگان است. شما صرفاً به خاطر عشق به خدا ایثارگری کردید و این ایثارگری خودخواسته بود و ظالمانه است اگر عده‌ای این اقدام خدایی را یک معامله مادی بخوانند. شما عنوان مقدس آزاده بودن را از راه دلدادگی به خدا به دست آوردید و مدال افتخار بسیار ارزشمندی را بر گردن آویخته اید.

خطیب جمعه سیرجان بر حفظ این مقام ارزشمند تاکید کرد و گفت: حفظ عنوان مقدس آزادگی با رهایی از تعلقات ممکن است. در واقع پیام آزادگی همین رهایی از تعلقات است. این گوهر آزادگی نیاز به مراقبت دارد و برای تقویت گفتمان آزادگی باید گفتمان سازی شود. در این راه باید از خاطرات و گفته‌های شما آزادگان استفاده شود و این خاطرات ارزشمند به بهترین شکل ممکن حفظ شود تا به دست آیندگان برسد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.