×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
استفاده واحدهای کارگری از مزایای طرح کارورزی فارغ التحصیلان بیکار

به گزارش “سیرجان خبر” حامد هادیان افزود: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir فعال است و واحدهای ‌پذیرنده و تولیدی می‌توانند با مراجعه به این سامانه آمادگی خود را برای جذب متقاضیان اعلام نمایند.

وی افزود: در صورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا ۲ سال حق بیمه کارفرما را پرداخت خواهد کرد و کارفرمایان تا ۲ سال از پرداخت حق بیمه در قبال کارورزان معاف خواهند بود.
هادیان برخی از شرایط واحد پذیرنده را بدین صورت برشمرد و گفت:دارای مجوز فعالیت از دستگاه اجرایی و مجوز آموزش کارورزی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به ازای هر ۳ نفر شاغل بیمه شده، مجاز به پذیرش یک نفر کارورز ، گذشت حداقل ۱سال از تاریخ صدور پروانه کسب.
رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیرجان اظهار داشت: چنانچه واحد پذیرنده پس از گذشت دو ماه از شروع دوره، بدون دلیل موجه و مورد تأیید دستگاه اجرایی استانی از ادامه آموزش به کارورز امتناع نماید تا مدت یک سال از پذیرش کارورز جایگزین محروم می گردد.
وی در پایان با بیان اینکه این طرح می تواند به اشتغال متقاضیان کمک نماید خاطر نشان کرد: متقاضیان می توانند در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر به اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان سیرجان مراجعه یا تماس حاصل نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.