×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024
استکبار نمی‎تواند ملت ما را به زانو در آورد/ دانش‎آموزان ما ادامه دهنده راه شهید فهمیده هستند

به گزارش سرویس سیاسی “سیرجان خبر” حجت‎الاسلام سید محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در آمریکا هر فردی رئیس جمهور شود، برای ما فرقی نمی‎کند، زیرا هر کدام به نوعی مخالف ایران ما هستند.

وی با محکومیت سخنان ترامپ نامزد جمهوری‎خواه در آمریکا بیان داشت: این نامزد با اعلام همبستگی و در کنار رژیم اشغالگر قدس ماندن اعلام کرد «با لغو تحریم‎های ایران مخالف هستم».

حسینی تصریح کرد: باید به وی جواب داد، این برای ملت ایران تازگی ندارد و اگر از ایران حمایت می‎کردید، جای نگرانی بود، زیرا شما با اسلام و ملت ایران مخالفت دارید.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکا در عدم لغو تحریم‎های کشور کوبا افزود: آمریکا هر جا منافعی داشته باشد، دخیل و شریک است و با وجود وعده و وعیدهای خود به دولت و ملت کوبا به تعهدات خود پایبند نبود و هرگز مورد اعتماد نیست.

حسینی به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با تروریسم پرداخت و عنوان کرد: ایشان فرمودند «یک اراده جدی از طرف عقلای جهان و دولت‎های قدرتمند باشرف نیاز است تا بتوان با پدیده تروریست مقابله کرد و از آنجا که آمریکا در عمل به فکر ریشه‎کن شدن تروریست نیست، فقط به منافع خود فکر می‎کند و به فکر ملت‎ها نیست، نمی‏‎تواند در مبارزه با تروریسم موفق باشد».

خطیب جمعه سیرجان ادامه داد: بدترین تروریست امروز در جهان سعودی‎ها هستند که کشتار فجیع مردم یمن را داشته و دارند.

وی گفت: با ابراز تأسف مجامع بین‎المللی هم که پول عربستان را می‎گیرند، سکوت کردند و ظلم و جنایت علیه مسلمانان بی‎دفاع یمن همچنان فراگیر است.

حسینی اضافه کرد: دبیر کل سازمان ملل توسط ثروت و پول سعودی‎ها خریده شده و برای همین سکوت کرده و نمی‎تواند به وظیفه خود عمل کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم، دبیر کل جدید این سازمان که به زودی منصوب می‎شود، این جایگاه را حفظ کند و گول شیطنت‎های آل سعود و صهیونیست‎ها را نخورد.

حسینی خاطرنشان کرد: ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی و عشایر در صدد آزادسازی موصل از دست تروریست‎ها هستند.

امام جمعه سیرجان ادامه داد: امروز که این پیروزی بزرگ در حال تحقق است، آمریکا و برخی کشورها همانند ترکیه به دنبال باج‎خواهی و سهم خود هستند و هر کس خود را دخیل می‎داند.

وی بیان داشت: اما باید از آنان پرسید، چرا تا حالا هیچ اقدامی برای سرکوب تروریست نداشتید، اما اکنون همت مردم و ارتش عراق را در کمک خود می‎دانید.

حسینی تصریح کرد: ضرورت دارد که دولت و ملت عراق به هیچ کشوری باج ندهند و این تنها نظام اسلامی ایران است که به دولت و ارتش عراق مشاوره می‎دهد و هیچ چشم‎داشتی هم ندارد و به فکر اقدام جدی برای امنیت در کشورهای منطقه است.

وی در مورد مشکل آب شرب و دغدغه مردم در مورد وجود آرسنیک افزود: مسؤولان در رفع این مشکل اقداماتی داشته که باید به مردم اطلاع‎رسانی کنند.

حسینی عنوان کرد: هفته آینده نیز مدیرعامل آب منطقه‎ای استان کرمان برای اطلاع‎رسانی لازم و اعلام موارد مختلف در نماز جمعه سیرجان سخنرانی دارند.

خطیب جمعه سیرجان به مناسبت‎های مختلف هفته از جمله سالروز شهادت حسین فهمیده روز بسیج دانش‎آموزی ادامه داد: دانش‎آموزان ما ادامه دهنده راه شهید فهمیده هستند و دشمنان باید بدانند که مبارزه با ظلم و استکبار از ویژگی‎های روحی و دینی جوانان ما بوده و هست.

وی با گرامیداشت ۱۳ آبان‌ماه روز «مبارزه با استکبار، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‎آموز» گفت: دانشجویان ما که پیرو خط امام بودند در سال ۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

حسینی با اشاره به اینکه این روحیه امروز نیز در بین جوانان و دانشجویان وجود دارد، اضافه کرد: استکبار نمی‎تواند، ملت ما را به زانو در آورد، زیرا دشمن خود را شناخته‎ایم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.