×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
افتتاح طرح های حوزه دام و طیور در سیرجان


به گزارش “سیرجان خبر” در ابتدای این سفر معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با حضور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه دام و طیور شهرستان سیرجان گفت: وزارت جهادکشاورزی آماده همراهی و همکاری با کلیه کارآفرینان در زمینه کشاورزی می باشد.

وی اضافه کرد: به جز در بخش طیور اعم از مرغ تخم گذار و مرغ گوشتی؛ در تمامی حوزه ها از جمله گوشت قرمز (دام سبک و دام سنگین) و همچنین تولید بلدرچین، شترمرغ، بوقلمون، و… هیچ محدودیتی برای صدور مجوز وجود ندارد و در این زمینه برای تمامی متقاضیان مجوز صادر شده و مورد حمایت دولت هم از نظر ارائه تسهیلات بانکی و هم تامین نهاده ها قرار می گیرند.

فرماندار ویژه سیرجان نیز با اشاره به توسعه کشاورزی در سیرجان گفت: اقدامات بسیار خوبی در تمامی ابعاد کشاورزی از جمله پرورش دام و طیور در شهرستان سیرجان انجام شده است و امیدواریم مسئولین بتوانند کارافرینان حوزه دام و طیور شهرستان سیرجان را در زمینه دریافت تسهیلات حمایت کنند.
بخش دوم برنامه های سفر معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به بازدید از طرح های حوزه دام و طیور این شهرستان اختصاص داشت.

در این سفر طرح پرواربندی گوسفند ۴۰۰ راسی آقای محسن آزادی پور با ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه ثابت و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش از محل اشتغال روستایی سامانه کارا کشاورزی، طرح پرورش مرغ گوشتی آقای محسن پورولی عرب (۱۰۰۰۰۰) قطعه در زمینی به مساحت چهار هکتار با تسهیلات جمعا ۶۰۰ میلیون تومانی صندوق توسعه، طرح پرورش مرغ تخمگذار تجاری شرکت آرین مرغ سیرجان آقای حسنی (۳۰۰۰۰) قطعه در زمینی به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع و با تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش و ۲۰۰ میلیون تومان ازمحل مکانیزاسیون افتتاح شد. همچنین دکتر رضایی از مجتمع گاو شیری کهن شهر و کارخانه لبنیات مسکه بازدید به عمل آورد.

وی در ادامه با اعضای تعاونی گاوداران شهرستان سیرجان ملاقات و پیرامون مشکلات تامین نهاده‌های دامی این اعضا با آن ها گفتگو کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.