×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
افتتاح مجهزترین سالن تیراندازی عصر جدید در رابر

به گزارش “سیرجان خبر” مراسم افتتاحیه اولین سالن تیراندازی به نام عصر جدید در رابر با حضور امام جمعه رابر، دکتر علی دادگررئیس فدراسیون تیر اندازی جمهوری اسلامی ایران ، حسنی خو نائب رئیس فدراسیون تیراندازی، سید بشیر حسینی استاد فرهیخته دانشگاه و داور برنامه تلویزیونی عصر جدید ، دکتر کریم زاده سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان ، مرادی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و همگانی اداره کل ورزش جوانان استان کرمان ، اسماعیلیان ریاست هیئت تیراندازی استان کرمان، بختیاری نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

کشف استعدادها مهم است /بهترین مربی استعداد یاب ایران به رابر می آید
در این مراسم دکتر علی دادگرگفت: در پی کشف استعداد خوب تیراندازی در برنامه های عصر جدید که یکی از شاهکارهای صدا و سیما همین برنامه ی عصر جدید است به طوری که مردم با مشکلات عدیده ای از جمله فشارهای اقتصادی رو به روهستند این برنامه؛ شور، نشاط و شادابی خوبی دربین آحاد مردم ایجاد کرده وتوجه به شهرستان های کوچک ومحروم که دارای شرایط ویژه ای هستند؛ شده است.
وی محمد مهدی حیدریان را از جمله افراد دارای استعداد در شهرستان های کوچک دانست و افزود: یکی از جوانان شایسته ایرانی، در برنامه عصر جدید شناسایی شد، فدراسیون تیراندازی ازاین موضوع استقبال کرد و بلافاصله همان شب ماه رمضان که در برنامه حضور داشت باز صبح جمعه به استادیوم آزادی رفتم ودر فینال مربیان تیم ملی و مربیان خارجی خواستم از این جوان استعداد یابی شود.
رئیس فدراسیون تیر اندازی جمهوری اسلامی ایران گفت: محمد مهدی برای اولین باردر تست تفنگ بادی و تپانچه بادی خیلی خوب بود و در پرتاب اهداف پروازی بهتر از آن دو.
وی یادآور شد: من در شهرستان ها و استان های مختلف مسئولیت داشتم وقتی پیگیری فرماندار و امام جمعه رابر را دیدم که اینگونه مشتاق و علاقه مند هستند ما هم احساس مسئولیت کردیم و تشویق شدیم به این شهرستان کوچک بیاییم وکاری کنیم در آینده نه چندان دور انسان ها و قهرمانان بزرگی تقدیم کشورمان شود.
دادگر گفت: به نظرم راه هزار وادی با قدم اول آغاز می شود این سالن تیراندازی قدم اول است امیدوارم از این سالن کوچک انسان ها و قهرمان های بزرگی بیرون آید.
وی، تیراندازی را یک رشته ذهنی خواند و گفت:این رشته ورزشی یک روحیه سلحشوری و جسارت بزرگی را می طلبد اغلب قهرمانان ما از شهرستان های دور افتاده و محروم هستند به نظر می رسد با این سالن کوچک ورزشکاران این شهرستان در آینده تنه به تنه قهرمانان استان و کشور خواهند زد.
دکتر علی دادگر، تیراندازی را حق شهرستانی ها ویا استانی که با تهرانی ها در شرایط مساوی باشند خواند و گفت : تهرانی ها با آن امکانات و شهرستانی ها با این امکانات و بضاعت کم، پا به پای تهرانی ها می آیند حق مال شهرستانی هاست در همین راستا این سالن کوچک تقدیم مردم عزیز و ورزش شهرستان می شود.
وی، قول حضور دوباره در شهرستان ها را داد و گفت: امیدوارم عنایت ویژه ای در انتظار تیم ملی جمهوری اسلامی ایران باشد.
رئیس فدراسیون تیر اندازی جمهوری اسلامی ایران،کشف استعداد ها را مهم خواند و اظهار داشت: در شهرستان؛ شاید ده ها محمد مهدی حیدریان هم وجودداشته باشد ولی یک نفرش دیده شده، امیدوارم با اعزام یک مربی تراز اول کشور به این شهرستان به مدت یک هفته از ۱۰ استعدادی که وجود دارد ۹ تای آن در این شهرستان شناسایی خواهد شد.
وی افزود: من قول می دهم طی چند روز آینده یکی از بهترین مربیان استعدادیاب ایران را به رابر بفرستم و استعداد یابی وکشف استعداد شود.
رئیس فدراسیون تیر اندازی جمهوری اسلامی ایران در راستای خواسته فرمانداریک دستگاه پرتاب بشقابک تراپ و دستگاه پرتاب اهداف پروازی به سالن تیراندازی رابر اهدا کرد.

یک قدم در راستای گام دوم انقلاب /حسی که اکنون دارم را کمتر در زندگی ام داشتم/ جوانان حس غرور و افتخار را خودتجربه کنند و به ماهم بدهند /
دکترسید بشیر حسینی در این مراسم نیز در دوباب سخن گفت؛ بیان یک احساس و آرزو.
داور برنامه تلویزیونی عصر جدید اظهارداشت:من تجربه بین المللی زیادی داشتم و جاهای مختلف دنیا سفر کردم، اما حسی که اکنون دارم را کمتر در زندگی ام داشتم .
وی افزود: حسی که یک جوان مملکتم، یک استعداد ناب ایرانی در فضایی پرچم شهرستان خود را بلند کرده مایه افتخار همه شده، حس غروری که روی صحنه عصر جدید به همه ما داد.
این داور برنامه تلویزیونی گفت: موقعی که نشسته بودم پشت میز داوران و اجرای محمد مهدی تمام شد دیگر نمی توانستم روی پایم بنشینم ، محمد مهدی را درآغوش گرفتم می خواستم حس خودم را خالی کنم و دنبال هیچی نبودم.
وی افزود: آن حس خیلی شدیدتر و غلیظتر اکنون در همین جا پیوند زده شد.
دکتر سید بشیر حسینی در بخش دیگر سخن خود گفت: نمی دانم چند استعداد دیگر در این دیار کریمان، دیار حاج قاسم سلیمانی هست ما منتظر دیدن آنهاییم که کشف و شکوفا شوند.
وی افزود: از رابر ما محمد مهدی های متعددی داریم دست به دست هم دهند امروز حس این را دارم یک قدم در راستای گام دوم انقلاب برداریم گامی را در جهت تعجیل بر ظهور. این حس که به ما انگیزه بزرگترو اندیشه بالاتر می دهد.
این استاد دانشگاه گفت: کاش جوانان این مسئولیت ها را جدی بگیرند، یک محمد مهدی اسم رابر را برای من اینقدر بزرگ و عزیز کرد که این بار دوباره با عشق میگویم جوانان همین حس غرور و عزت ملی را خودتجربه کنند و به ما هم بدهند خیلی خیلی خوشحالم و به همه عزیزان افتخار می کنم .
وی با بیان اینکه خوش بحال آنهایی که مقدمه چین و مقدمه سازآن بودند از امام جمعه ، نماینده، فرماندار وهمه کسانی که زحمت کشیده اند گفت: حس غرور می کنم دراین راستا قدم می گذارم که امروز نظر صاحب العصر(عج) در این جلسه است.
دکتر سید بشیرحسینی عنوان کرد:”ما آمده ایم منت شما را بکشیم، بهتان افتخار کنیم و بگوییم درخیلی جاهای دیگر منتظر تک تک شماجوان هاهستیم و خوش بحال بزرگترهایی که کمک می کنند و عرق می ریزند این جوان ها به ثمر برسند.

سالن های تیراندازی؛ مقدمه ای بردفاع از کشور/پیکر سوخته پیشرفته ترین پهباد آمریکایی نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران در تیراندازی و هدف گیری
امام جمعه رابر در این مراسم نیز، ضمن خیر مقدم
و تشکر ازدست اندرکاران برنامه عصر جدید گفت: اگر برنامه عصر حدید نبود، خود محمد مهدی حیدریان را در شهرستان رابر کسی کشف نمی کرد ، چه برسد به استان کرمان و تهران.
وی با تشکر ازبرنامه عصر جدید که هنر نهفته و پنهان جوانان عزیز را هویدا و باعث ترغیب این هنر می شود گفت: با استعداد حیدریان در مرحله اول برنامه عصر جدید،همین جا گفتم: یک سالن تیراندازی نیاز شهرستان رابراست و خدا را شکر می کنیم این کشور یک رئیس فدراسیونی در بخش تیراندازی دارد که به تلفن بنده لبیک گفت.
امام جمعه رابر با بیان اینکه شهرستان رابر در استان کرمان، شاخصه های فراوانی داردگفت: رابر؛ با جمعیت کم ۳۵۰ شهیدبی بدیل دارد وروستایی به نام گنجان که ۷۲ شهید تقدیم انقلاب کرد وبه عنوان دومین روستای نمونه کشوراست.
وی با بیان اینکه شهر رابر را به نام شهرسردارسلیمانی می شناسند گفت: حاج قاسم سلیمانی مدارج مقدماتی از ابتدایی تا اول و دوم متوسطه را در همین شهرستان گذرانده، شان این شهرستان بیش ا زاینهاست.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، رابر را نقطه عطفی برای تیراندارزی استان کرمان برشمرد و گفت: از این حیدری ها؛ شهرستان رابر کم ندارد،استعدادهای بالقوه و بالفعل زیادی دارد که با این سالن تیراندازی آن استعدادها شکوفا خواهد شد.
وی افزود: نه تنها از رابر یک نماینده برای تیم ملی دارید بلکه وعده می دهم بیش از اینها، نماینده تیم ملی در تیراندازی خواهید داشت.
امام جمعه رابر این جلسه امروز را به فال نیک گرفت وخاطرنشان کرد: بهترین تیراندازی و هدفگیری را در بامداد امرز شاهد بودیم آن هم نیروهای این مملکت، برادران عزیزمان در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در نیروهای هوا و فضا.
وی با بیان اینکه پیشرفته ترین و گرانقیمت ترین پهباد بامداد امروز توسط این فرزندان مملکت پایین کشیده شد گفت: وقتی پیکر آتش سوخته آن دردریای نیلگون خلیچ فارس را از قاب تلویزیون دیدیدم لذت بردیم و یکبار دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران در تیراندازی و هدف گیری آن هم تیراندازی که پیغمبر بزرگوار اسلام و امامان معصوم به آن فراوان سفارش کرده بودبه خود می بالیم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود:این سالن های تیراندازی شما مقدمه ای باشد بتوانیم از هوا، دریا و زمین کشوردفاع کنیم.
وی گفت: درود بر مسئولانی مثل شما که مقدمه ای را فراهم کردید شهرستان های رابر مروج استعدادهای درخشان در تیراندارزی باشد حقا شایسته این سالن تیر اندازی بود.
امام جمعه رابر در پایان گفت: با افتتاح این سالن تیراندازی دوباره نگاه لطف و عنایت شما دوخته به تجهیز اسلحه های پیشرفته باشد.

مجموعه اعتبارات و امکانات را خلاصه در یکی دو ورزش نکنید

مهندس بختیاری در این مراسم نیز، ضمن خیر مقدم با اشاره به موهب های الهی در شهرستان رابر گفت: شهرستان رابر؛ پتانسیل های بسیار ارزشمندی داردهم ازجهت طبیعت بسیار زیبا که به تعبیری یکی از نقاشی های زیبای خدای متعال در این خطه قرار داده؛ من باب تصویری از مواهب الهی است.
وی افزود: از طرفی فرزندان این خطه در دوران های متفاوت و شرایط مختلف کشور خوش درخشیدند، جوانان ارزشمندی که در طول دوران دفاع مقدس کم هم نیستند جان ارزشمندشان را که از نعمت الهی بوده در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از کشور و به شهادت رسیدند درواقع سروقامتانی که آرمیده اند در بهشت زهراهای منطقه که هر یک زبانزد خاص و عام بودند .
این نماینده با اشاره به روستای نمونه گنجان ، روستایی دارای ۷۰ خانوار و نزدیک ۷۲ شهید در آن خطه آرامیده اند عنوان کرد: استعداد و پتانسل فراوانی در منطقه وجود دارد و ارزشمندتر سردار گرانقدری که ستاره درخشان رزمندگان اسلام در دنیا در جهت حمایت از مسلمین جهان خوش درخشیدندبرایشان آرزوی توفیق و سلامتی داری.
وی با اشاره به جلسه ای با وزیر ورزش گفت: در چندین جلسه همین مطالب را به نوعی بیان کردم در کشور وقتی نگاه می کنید بیشترین امکانات و هزینه در یکی دو ورزش خلاصه شده است.
مهندس بختیاری با اشاره به اینکه ۲۷صدم درصد از اعتبارات ارزش افزوده در برنامه ششم کشور در اختیار وزارت ورزش گذاشته شده افزود: عموما می بینیم بخشی از جوانان بخصوص در مناطق روستایی و شهری که از مرکزیت فاصله دارد همچنان در فقر امکانات مالی به سر می برد .
وی با بیان شناسایی چهره های مختلف ورزشی در شهرهای کوچک اظهار داشت : رابر در رشته های رزمی کشور خوش درخشیدند حدود هشتاد درصد شرکت کنندگان هیئت وشوو از رابر با کمترین امکانات، با وزارت باشگاه نفت مسابقه دادند ومقام سوم را از آن خود کردند.
مهندس بختیاری افزود: این امکانات در اختیارجوانان پر استعدادی در منطقه است واز عصر جدید که یکی از استعدادهای ارزشمندی که خوب درخشیدند تشکر می کنم.
وی همچنین گفت:امیدوارم از امکانات کشوری بخشی را در اختیار این شهر قرار دهید مجموعه اعتبارات و امکانات را خلاصه در یکی دو ورزش نکنید.
نماینده مردم رابر بافت و ارزوئیه با بیان اینکه شناسایی استعداددهای ورزشی در کشور هزینه دارد گفت: منطقه بسیار ازشمند ما مواهب الهی دارد به لحاظ نداشتن کارگاه ها و کارخانه های معادن از نظر ظرفیت مالی آنچنانی ندارد.
وی بااشاره به منطقه عشایر نشین شهرستان رابر گفت: اگر بخشی از امکانات ورزشی دراختیار شهرستان شود مطمئن باشید در سال آینده استعدادهای بیشتری شکوفا خواهد شد .

شهرستان رابر مهد استعداد های درخشان/ پایه و اساس توسعه؛ سرمایه های اجتماعی است
مهندس امیر حیدری در این مراسم با خیر مقدم به مسئولین کشوری و استانی در شهر رامسر جنوب گفت: عنایت ویژه ای به شهرستان رابر داشتند این اقدام ارزشمند برنامه عصر جدید باعث شکوفایی استعددهای ناشناخته در کشورشده است.
وی شهرستان رابر را مهد استعداد های درخشانی درهمه حوزه هابرشمرد و گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی که نامش امروز بر پیکر استکبار جهانی لرزه می اندازد فرزند این مرز و بوم است.
فرماندار رابر با بیان اهمیت ورزش که بر کسی پوشیده نیست؛علاوه بر بعد سلامت جسمانی و روانی، کاهش هزینه های بسیار سنگین گفت: از نظر وحدت، غرور وعزت ملی باعث افزایش این شاخصه های بسیار ارزشمند در کشور است.
وی با اشاره به سرمایه های اجتماعی بسیار ارزشمند در کشورگفت: امروز پایه و اساس توسعه؛ سرمایه های اجتماعی است در نظم و انظباط، مشارکت، علم محوری و مسئولیت پذیری که با این برنامه های علمی برنامه ریزی می شود به اهدافشان می رسند.
مهندس امیر حیدری، افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه را پایه و اساس توسعه برشمرد و افزود:امروز یکی از تیم های ورزشی در عرصه جهانی می درخشد نتیجه نظم و انظباط، وحدت و همدلی، برنامه ریزی ومسئولیت پذیری این برنامه است.
وی افزود: این علم محوری آنجا خود را نشان داده است موفقیت سرآمد وباعث افتخار عضو تیم ملی خواهد بود.
فرماندار رابر با بیان اینکه تمام استعداد های ناب که در کشور می درخشند باعث غرور می شوند گفت: استعدادهای بسیار درخشانی در این کشور هست که با عنایت ویژه دکتر علی دادگر این سالن تیراندازی به عنوان مجهزترین سالن تیراندازی در یکی از شهرستان های استان است.
وی با اشاره به کسب رتبه های اول تا سوم بچه های رابری در اهداف پروازی استان خاطر نشان کرد: رابر؛ درتیراندازی استعدادهای بی نظیری دارد، امروز در پرتاب اهداف پروازی در استان شاهد کسب رتبه های برتر هستیم از دکتر دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری ایران می خواهیم که یک دستگاه پرتاب اهدف پروازی از این سفر به هیئت تیراندازی شهرستان اختصاص دهید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.