×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
افتتاح پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در سیرجان

به گزارش «سیرجان خبر» معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع در این آیین گفت: آنچه در زمین و آسمان برای ما به عنوان اشرف مخلوقات آفریده شده، اینست که ما خانواده ای داریم که از هر چیزی هنر و استعداد می سازیم.

مریم جلالی اذعان کرد: مادران ما از رنگ و نقش، زندگی آفریده اند و فرزندان دیار کرمان و سیرجان با روح خانواده محور قدم در راه توسعه گذاشته اند.

وی تصریح کرد: برای نخستین مرتبه نمایشگاه صنایع دستی را در یک شهرستان برگزار می کنیم و سیرجان در این راه پیش قدم است که باید از عزم خانوادگی در این شهرستان به راه افتاده است، قدردانی کنم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: سیرجان شهر جهانی گلیم شیرکی پیج است که نقش و نگارهای آن هیچ کدام شبیه به یکدیگر نیست و هر کدام قصه ای دارد.

وی ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی سیرجان سفیر فرهنگی این شهرستان خواهند شد و امیدواریم جایگاه گلیم شیرکی پیچ سیرجان را در استان های دیگر نیز داشته باشیم.

جلالی تاکید کرد: معنی جهانی شدن و ملی شدن در این است که در هر مرکز استانی هنر بافت گلیم سیرجان شناسانده شود و تمام تلاش خود را می کنیم تا اقتصاد هویت بنیان با همگرایی صنعت و سنت شکل گیرد.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان کرد: من حامل پیام عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، برای مردم کرمان و سیرجان هستم، زیرا اینجا از حیث میراث فرهنگی، قابلیت های گردشگری و هم ظرفیت های صنایع دستی نمونه است و امیدواریم زنجیره ارزش محصولات صنایع دستی این دیار تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده سیرجانی محور توسعه شهر خواهند بود افزود: برای نخستین مرتبه سیرجان توانست نقش خود را در حوزه صنایع دستی ایفا کند و نقش های گلیم شیرکی پیچ را باید در محصولات مختلف جهانی کنیم.

جلالی تصریح کرد: خلق محصول گلیم سیرجان از تولید تا بسته بندی و توزیع نیاز به همگرایی دارد تا به دنیا معرفی و صادر شود.

وی با بیان اینکه بنا به اظهار مسئولان شهر سیرجان ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری فراهم شده است گفت: امیدواریم این فرصت ها بر اساس نقشه آمایشی و ظرفیت های هویتی شکل بگیرد تا بتوانیم در سایر استان ها رنگ جهانی شدن سیرجان را داشته باشیم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: امیدواریم گلیم شیرکی پیچ را به صادرات و ارزش افزوده تبدیل کنیم و هر کمکی از اعتبار و اختیار انجام می دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.