×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
امام امت درست فرمود:  آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند/ ما به این قدرت و صلابت می‌بالیم

به گزارش “سیرجان خبر” حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا یعنی مدیریت نفس انسان شهوات و  غرایزها را کنترل کند .

وی، پرهیز از گناه و معصیت و اراده ترک گناه را معنی تقوا خواند و اظهار داشت: مشکلات جامعه بر عدم مدیریت نفس است هر انسانی نفس خویش را مدیریت کند در جامعه دیگردعوا، پرخاشگری ، طلاق و قتل نیست.

خطیب جمعه رابر علت نابهنجاری ها را عدم مدیریت نفس خواند و افزود: یکی از مشکلات ما گمان بد و سوء ظن است.

وی با اشاره به  چهار ریشه سوء ظن بر اساس روایات؛ ظاهر بینی، بدگمانی، دوستی با افراد بد و  حسادت، گفت:  آدمی؛ ذات آلوده ای دارد، نمی‌تواند به دیگران حسن ظن داشته باشد .

امام جمعه رابرگفت: طبق روایات آدمی  که خودش بد است نمی‌تواند به دیگران حسن نیتی داشته باشد، خوش بین نیست ، حسادت باعث می شود اعمال خوب در جلوی دیدگان ما منفی جلوه دهد انسان حسود مثل مگس بر روی زخم می نشیند و دنبال عیب جویی است .

 وی  در ادامه گفت: وقتی فساد در یک جامعه ای غلبه می‌کند اینجا انسان مومن باید بدگمان باشد با تحقیق و ادله در انتخاب یک نماینده و یا رییس جمهور باید جلو رفت، مالک اشتر در انتخاب کارگزار دقت می کرد اگر در بدنه اجرایی کشور دقت می کردیم این گرانی‌های افسارگسیخته  نبود با دقت وتحقیق حسن ظن پیدا کنید.

خطیب جمعه رابر افزود: به گونه ای زندگی کنید در معرض  سوء ظن دیگران قرار نگیرید.

حجت الاسلام علیدادی و سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ را یادآور یکى از حوادث تلخ تاریخ انقلاب و در عین حال سندى براى حقانیت انقلاب و نظام اسلامى دانست گفت:  در این روز تروریست‏هاى وابسته به استکبار جهانى در روند ترور چهره ‏هاى اصلى انقلاب، حضرت آیت ‏الله خامنه‏ اى (مدظله العالى) را که در آن زمان امام جمعه تهران و نماینده حضرت امام در شوراى عالى دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى بودند، هدف اقدام تروریستى قرار دادندکه به رغم جراحات شدید، تقدیر الهى این بود که انقلاب اسلامى اوج خودش را با ایشان تجربه کند.

وی با بیان اینکه ذخیره ‏اى که انقلاب را شکوفا کردگفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى حضرت امام خمینى(ره) این اقدام تروریستى و واقعه فرداى آن روز هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ راکه به شهادت شهید بهشتى و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب انجامید، سند حقانیت انقلاب و نظام اسلامى دانستند که نماد شکست و رسوایى خط نفاق و انحراف در برابر اقتدار و اتحاد ملت ایران بود.

امام جمعه رابر با اشاره به اقدامات تروریستى دشمنان در سال ۱۳۶۰ و سال‏هاى قبل و بعد از آن که به شهادت قریب ۱۶ هزار نفر از مردم و مسؤولین کشور انجامید، گفت: این حوادث سبب آشکار شدن چهره منافقین کوردلی شد که در طول ۴۰ ساله عمر انقلاب از هیچ ترفندى براى شکست و براندازى نظام اسلامى فروگذار نکردند.

وی افزود: این حوادث در عین حال به تثبیت و تحکیم انقلاب و نظام اسلامى انجامید که شاید اوج آن‏ را این روزها بتوان در صلابت و اقتدار نظام اسلامى در برابر جنگ همه‏ جانبه دشمن دید که به اذعان دوستان و دشمنان انقلاب اسلامى مظهر تبلور اسلامیت نظام، شأن و جایگاه رهبرى معظم آن است که انقلاب را در این مسیر پرتلاطم، حکیمانه و مقتدرانه هدایت مى ‏کند.

خطیب جمعه رابربا اشاره به روزنامه آمریکایى واشنگتن پست در هفته گذشته گفت:  با توجه بیانات امام خامنه‏ اى (مدظله العالى) در دیدار با نخست وزیر ژاپن مى ‏نویسد: صداى رهبر ایران را نمى‏ توانستیم شفاف ‏تر از روز پنج شنبه و مخالفت وى با میانجیگرى آبه بشنویم. در صداى رهبر ایران مى‏توان بازتاب این جمله آیت‏الله خمینى را شنید که گفت «آمریکا هیچ غلطى نمى ‏تواند بکند».  همان طور که در این چهل سال انقلاب آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی با اشاره به حادثه اخیر بامداد دیروزگفت: حرکت مقتدرانه نیروهای هوا و فضا در مقابل پیشرفت ترین و پر سرعت ترین و گرانقیمت ترین پهباد آمریکایی اتفاق افتاد.

خطیب جمعه رابر افزود:قیمت این پهباد ۲۲۰میلیون دلار می‌تواند تا ارتفاع ۶۵ هزارپایی پرواز کند و ۴ خدمه  آن را کنترل میکرد و تمام شرایط جوی هوا  را دارد، که  نیروهای هوا و فضا سپاه انقلاب اسلامی با اقتدار پیکر آتش کشیده آن در دریای نیلگون خلیج فارس ساقط کرد.

وی افزود: امام امت درست فرمودند:  آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکنداین عزت، اقتدار و صلابت و قدرت است ما به این قدرت و صلابت می‌بالیم

وی بابیان آمریکا چهار هدف یا منفعت را در خلیج فارس دنبال مى ‏کندگفت: انتقال آسان نفت، جلوگیرى از هر قدرت یا هژمون منطقه ‏اى رقیب در خلیج فارس و دنبال  حفظ روابط خوب باکشورهاى عرب منطقه است  به فضل الهی خواهیم گفت: منفعت های آمریکا شکست خواهد خورد و آمریکا هیچ غلطی نخواهدکرد.

خطیب جمعه رابر، با گرامیداشت آغاز هفته قوه قضاییه و با تبریک به رییس دستگاه قوه قضاییه ، قاضیان متعهد گفت: عدالت عالیترین آرمان نظام جمهوری اسلامی است، عدالت فلسفه تشکیل حکومت اسلامی است، در عرصه قضایی اگر ما تشنه‏ ى عدالت هستیم، تضمین تحقّق عدالت، با سلامت و کارآمدى قوّه‏ ى قضاییه میسّر است.

وی با اشاره به عدالت در عرصه سیاسی ، اجتماعی  واقتصادی گفت : عدالت در عرصه سیاسى‏؛ توزیع عادلانه قدرت سیاسى در جامعه، عدالت در عرصه اجتماعى را مى ‏توان با تعبیر «توزیع عادلانه فرصت‏ها» و «توزیع عادلانه امکانات» مورد توجه قرار داد.

امام جمعه رابر با بیان عدالت در عرصه اقتصادی گفت: ثروت ما با عدالت در مابین مردم توزیع شود این بهترین شاخصه عدالت اقتصادی است.

وی با اشاره به  نگاه ویژه رییس قوه قضائیه  به شهرستان رابر گفت:  بهترین خبری  که درهفته قوه قضاییه  می توان گفت:اختصاص دومیلیاردو پانصد میلیون تومان به دادگستری رابر که جای تشکر دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  با بیان اینکه معضلات پرونده های  در رابر کم نیست افزود: مدیر کل دادگستری استان وعده داد: یک قاضی دیگر تا ساخت دادگستری به دادگاه  رابر اضافه شود تا پرونده ها در زمان کمتری رسیدگی شود .

وی ضمن تشکر از دکتر دادگر رییس فدراسیون تیراندازی کشور گفت: اختصاص سالن  تیراندازی  به جوانان مستعد رابرکه استعداد خود را شکوفا کنند البته مجهز است نواقصی دارد با مدیریت مستقیم دکتر دادگر اداره و مشکلات پیش روی آن برطرف شود.

خطیب جمعه رابر با اشاره به آغاز بازسازی شهدای گمنام ازروز گذشته گفت: ازعزیزانی که با دفتر امام جمعه همکاری دارند تقدیر و تشکر میکنم، با کمک های مالی  سنگ های داخل صحن شهدای گمنام خریداری شده ونیاز به کمک های شما در ادامه راه دارد.

وی با گرامیداشت سى و یکم خرداد، سالروز شهادت دانشمندنخبه و مومن و انقلابى شهید دکتر مصطفى چمران گفت: این  دانشمند مومن وانقلابی دارای بصیرت اخلاقی و سیاسی بود و دل باصفایی داشت،‌اهل مناجات سحر بود. خدایش روح جبروتی او با روح سید الشهدا محشور گردد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.