×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
امروزه تخریب علما و روحانیت مجازاتش کمتر از تخریب دولت نیست/عده‌ای می‌خواهند به زور برای سران فتنه محبوبیت ایجاد کنند

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از صبح کویر؛ حجت‌الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان ریگان اشاره داشت به روایتی از پیامبر(ص) و بیان داشت : در روز قیامت دو چیز گرانبها را با هم وزن می کنند یکی خون شهدا و دیگری مداد علما است و این مداد علما است که از خون شهید در پیشگاه خداوند متعال بالاتر است چون این مداد علما است که همین شهدا را پرورش می دهد ان قلمی که امام در شأن شهدا می نوشتند (شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان “عند ربهم یرزقون” اند) و این گفتار امام شهید پرور بود .

امام جمعه ریگان ادامه داد: امام صادق(ع) میفرمایند،علمای شیعه ما نگهبان و محافظ مرزهای فرهنگی و اعتقادی هستند و جلوی پورش، حمله و تسلط شیطان را بر شیعیان ناتوان را همین علمای شیعه می گیرند و پاسداری از دین و شریعت وظیفه آنهاست.

رنجبر ماهانی گفت:در هشت سال دفاع مقدس این روحانیت و علمای ربانی بودند که در خط مقدم جنگ بودند ،بیشترین شهدا از اقشار جامعه قشر روحانیت و علما بودند ،اگر مجاهدت ها ،تبعید ها ،شکنجه ها ،ازار و اذیت های علمای ربانی مثل مرحوم امام ،ایت الله مشکینی ،ایت الله خزعلی ، ایت الله مهدوی کنی و شهادت شیر مردانی مثل شهید باهنر ،شهید بهشتی و شهدای محراب اگر اینها نبودند معلوم نبود ماالان در چه وضعیتی بودیم لذا مسئولین و مردم عزیز امروز همه ما بر سر سفره انقلاب اسلامی نشسته ایم و این سفره انقلاب را چه کسی پهن کرده است ،ایا سفره انقلاب را کسی جز علما و شهدا پهن کرده اند؟

وی عنوان کرد:امروز توهین به علما  و روحانیت و توهین به شهدا خصوصا توهین به شهدای مدافع حرم توهین به مقدسات اسلام است.

خطیب جمعه ریگان گفت:امام (ره) فرمودند، اسلام منهای روحانیت اسلام امریکایی است ،اسلام اموی است ،اسلام ناب اسلام همراه با روحانیت اصیل در خط نظام و انقلاب و اسلام باشد نه روحانیتی که اسلام در خدمت او باشد و از دادگاه ویژه روحانیت استان ،اطلاعات سپاه و مراکز نظامی درخواست میکنیم هتاکان به علما و روحانیت را به اشد مجازات برسانند تا درس عبرتی باشد برای دیگران .

رنجبر ماهانی تصریح کرد:اشخاصی مثل آیت الله خاتمی و آیت الله مصباح یزدی که مقام معظم رهبری فرمودند ،نبود آیت الله مصباح در خبرگان خسارت است وقتی رهبر انقلاب می گویند نبود این ها خسارت است چطور کسی جرات می کند به نبود خسارت اهانت کند ،پشت صحنه این اهانت به آیت الله خاتمی و آیت الله مصباح باید شناسایی  شود و دست دشمن در کار است و عده ای خود فروخته و فریب خورده که آلت دست دشمن شده اند امروز علمای صدر نظام ما را تخریب می کنند و از طرفی می خواهند محبوبیت زوری و تحکمی برای سران فتنه بیاورند ،میاید مقایسه می کند در مقابل خانه شیخ عیسی قاسم در بحرین مردم تجمع کردند این عالم آزاد بشود و ماهم بیایم تجمع کنیم که میر حسین موسوی فتنه گر ، خانم رهنورد فتنه گر و کروبی فتنه گر آزاد شوند این کجا و آن کجا!!

وی ادامه داد:شیخ عیسی قاسمی که در خدمت اسلام بود ،در خدمت دین و شریعت بود این ارزش دارد آزاد شود اما سران فتنه ای که براندازی نظام در دستور کار انها بوده میخواهند محبوبیت زوری برای سران فتنه ایجاد کنند،اشخاصی که امروز در نظام ما هستند در صدر انقلاب این ها محبوبیت خاصی داشتند برخی از این اشخاص مواضع انها طوری بوده یا فرزندانشان طوری عمل کردند که امروز از محبوبیت افتاده اند لذا مقصر هم خودشون هستند باید برسی کنند که ایراد از کجاست و این مطمئنن از خود آنها سر می زند.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه امروز تخریب علما و روحانیت مجازاتش کمتر از تخریب دولت نیست ، افزود:چرا مسئولی که دو نفر از دولت انتقاد می کنند و انها می گویند دارند دولت را تخریب می کند باید به محاکم قضایی سپرده بشود اما عالم دینی تخریب می شود لام از کام این مسئول برداشته نمی شود و حتی رد پایی از برخی هم وجود دارد که خود انها تخریب می کنند و مدارکش موجود است.

امام جمعه ریگان عنوان کرد:کسانی که علمای دین را تخریب می کنند در پازل دشمن حرکت می کنند.

وی در ادامه اشاره داشت به فصل برداشت خرما در ریگان و بیان کرد: خود و شما را سفارش میکنم به پرداخت زکات ،از مصادیق تقوا پرداخت زکات است.

رنجبر ماهانی به ۱۷ مرداد سالروز شهادت هشت دیپلمات و شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی های خبرنگار ایده ال این است که پیامبر(ص) میفرمایند، حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس لذا خبرنگار یکی از ویژگی هایش حق گویی،صداقت در گفتار و نوشتار بدون سانسور اخبار است.

وی تاکید کرد:امروز خبرنگار چشم و گوش مردم  است برای مسئولان و همین جا از خبرنگاران شهرستان و از پایگاه خبری صبح کویر و خبرگزاری فارس تقدیر و تشکر میکنم و خصوصا از پایگاه خبری صبح کویر که اخبار نماز جمعه را بدون سانسور خبری بیان می کند جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه ریگان ادامه داد:امروز برای پیشرفت شهرستان نقد منصفانه مسئولین لازم است ،امروز نقد منصفانه مسئولین حتی بنده باعث ارتقاع شهرستان می شود روحیه نقادی و مطالبه گری در مردم باید زنده شود اما توهین و تخریب از لحاظ شرعی و عقلی حرام و معصیت است و هیچ مسئولی حق ندارد به خاطر نقد منصفانه، مردم یا فردی را تهدید به مراکز قضایی کند.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی به دیدار ولی امر مسلمین با مردم استان های مختلف کشور اشاره کرد و تصریح کرد: معظم له فرمودند در مسائل منطقه ای مذاکره با آمریکا سم مهلک است، در مذاکره از شما امتیاز می گیرند و به شما هیچ چیز نمی دهند.

وی عنوان کرد:امروز کفگیر برجام به ته دیگ رسیده و هیچ نتیجه ای عائد ملت نشده است این همه تجاری که آمدن و رفتند در مملکت ما این ها هیچ کمکی به بازار ما نکردند و تسلط بر بازار ما داشتند و امروز هیچ چیز دست ما را نگرفته است ای کاش سه سال پیش همه این هزینه ها صرف اقتصاد مقاومتی، تولید، کار و اشتغال می شد .

رنجبر ماهانی گفت: مسؤولان در یک سال پایان دولت جبران آن سه سال را داشته باشند و شب و روز کار کنند و اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی که مدنظر مقام معظم رهبری است به منصه ظهور گذاشته شود.

خطیب جمعه ریگان در پایان تصریح کرد:امروز سفرهای غیر ضروری و خارجی که برخی مسئولین ما دارند که اینها سفرهای کاری هم نیست باید مسئولین از این سفرهای خارجی  و میهمانی های غیر ضروری غیر کاری پرهیز کنند و اینها همه روحیه اشرافی گری است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.