×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
امکانات آتش نشانی باید متناسب با نیاز جامعه توسعه یابد/ راه‌اندازی ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی در دستور کار

به گزارش “سیرجان خبر” اعضای شورای شهر سیرجان پیرو بازدیدهای هفتگی از سطح شهر و دیدار و گفتگو با مدیران سازمانهای شهرداری، با حضور در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل و کارکنان این سازمان، روند مشکلات و فعالیتهای این سازمان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
حسن خدامی‌پور رییس شورای شهر در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشها و زحمات کارکنان سازمان آتش نشانی گفت: شورای شهر از مجموعه آتش نشانی در دو حوزه تامین تجهیزات و حمایت از نیروی انسانی همکاری کرده و امیدواریم هیچ وقت اتفاق و حادثه‌ای رخ ندهد؛ اما حادثه اجتناب ناپذیر است و وجود آتش نشان برای جامعه یک نیاز و ضرورت است.
وی بر توسعه ایستگاههای آتش نشانی متناسب با نیاز هر منطقه، محدوده جغرافیایی، میزان خطرپذیری و ناایمن بودن مناطق و محلات تاکید کرد و افزود: در راستای خدمت رسانی بیشتر و بهتر مجموعه سازمان آتش‌نشانی به شهروندان، شورای شهر با این سازمان در تصویب نامه‌ها نهایت همکاری را دارد که در این راستا مقدمات راه‌اندازی ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی فراهم و در بلوار امام رضا طراحی و جانمایی آن انجام شده است.
رییس شورای شهر سیرجان ارتقا سطح آموزش ایمنی آتش نشانی و آگاهی و دانش کارکنان را مهم برشمرد و افزود: آموزش جنبه پیشگیری دارد و آموزش کارکنان می تواند بسیاری از مخاطرات را کاهش دهد و بنابراین افزایش آگاهی می تواند به جلوگیری از مواجهه با آتش سوزی در محل کار نیز کمک کند.
در ادامه همچنین حمزه صادقی نایب رییس شورای شهر سیرجان اهداف آتش‌نشانی را حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست دانست و تصریح کرد: آتش نشان از انواع مهارت‌های اطفای حریق و عملیات امداد و نجات برخوردار است و از افراد و اموال مردم در برابر آتش و سایر خطرات محافظت و در شرایط اضطراری به آنان کمک می کند و درباره مسایل ایمنی به مردم آموزش و مشاوره می دهد.
در این دیدار رضا یوسفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان به ارایه توضیحاتی در خصوص روند فعالیت و اقدامات این سازمان پرداخت و گفت: طراحی و جانمایی ایستگاه شماره ۴ آتش‌نشانی، خرید نردبان بلند مرتبه آتش نشانی به منظور اطفای حریق و امدادرسانی در طبقات، خرید کامیون و ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی، آموزش مقدماتی و تخصصی توسط کارکنان در مدارس و ادارات، حضور کارکنان آتش نشانی در دوره‌های آموزشی در راستای افزایش توان علمی و عملی و … از مهمترین فعالیتهای مجموعه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان است.
وی یادآور شد: یکی از اصلی ترین کارهایی که برای بالا بردن امنیت ساختمانها انجام میشود، استفاده از تجهیزات آتش نشانی و سیستم اعلام حریق است؛ چرا که آتش سوزی از حوادث ناگوار و غیرقابل پیش بینی است که ممکن است در اغلب ساختمان‌ها بروز‏ کند. گفتنی است اعضای شورای شهر در ادامه این دیدار با حضور در شهرک تعمیرکاران، از برخی معابر این منطقه بازدید و به بررسی و پیگیری مشکلات موجود پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.