×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
بازدید سفرای ایران در ۱۵ کشور خارجی از مجتمع گل گهر سیرجان

به گزارش خبرنگار “سیرجان خبر” مدیر عامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در حاشیه این بازدید گفت:معدن گل گهر این بار میزبان سفرایی بود که به جهت بازدید و آشنایی با توانمندی ها و ظرفیت های این منطقه به عنوان یکی از قطب های اشتغالزایی شهرستان سیرجان است که بیش از بیست هزار نفر در آن شاغل اند و این مجموعه شامل ۶معدن و حدود بیش از ١میلیارد و ٢٠٠ تن ذخیره سنگ آهن یکی از غنی ترین ذخایر ملی به شمار می رود.

محیاپور در ادامه افزود: این بار برای پروژه ای دیگر سرمایه گذاری و برنامه ریزی شده است که طی برنامه ریزی های انجام شده پروژه فاقد مشکل مالی بوده و تنها اندکی مشکل تجهیزات دارد که بازهم طی برنامه ریزی های صورت گرفته حدود ۳ سال آینده محصول نهایی در دسترس قرار خواهد گرفت و این یکی از نتایج هماهنگی مسئولان و صنعت با یکدیگر می باشد.

سهراب بهاالدینی سرپرست فرمانداری سیرجان در خصوص هدف اصلی از حضور سفرای ایران در شهرستان سیرجان گفت:این سفیران در واقع به واسطه حضورشان در کشورهای دیگر می‌توانند مبلغان خوبی برای توانمندی‌های سیرجان باشند.

وی افزود:سفر یک روزه آن‌ها به سیرجان آشنایی با پتانسیل ها و جاذبه های شهرستان در حوزه معدن ،صنعت ، فولاد و صنایع دستی بود تا از طریق سفرای کشورمان در کشورهای خارجی زمینه ارتباط شهرستان با کشورهای دیگر فراهم شود.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان تصریح کرد: امید داریم از این پس تبادلات بین المللی در حوزه های مختلف با این کشورها فراهم شود.

همچنین دهقان معاون امور اقتصادی استانداری کرمان که این هیات را همراهی می‌کرد نیزگفت: قرار است این سفیران عازم کشور‌های محل مأموریت خود در کشور‌های بلژیک، سوئد، پاکستان، آلمان، آفریقای جنوبی شوند.

وی اظهارکرد: از این موقعیت استفاده شد تا این افراد از جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های مناسب سرمایه گذاریدر استان کرمان وبه ویژه سیرجان و بم  بازدیدداشته  و در راستای جذب توریست‌های خارجی از این اطلاعات استفاده کنند وبه زودی شاهد توریست هایی از مردم این کشور‌ها در استان کرمان باشیم.

دهقان تصریح کرد: آشنایی و شناخت این سفرا با ظرفیت‌های استان کرمان موجب می‌شود تا زمینه عرضه محصولات استان در بازار‌های این کشور‌ها فراهم و محصولات مختلف تولیدی استان به این مناطق صادر شود.

معاون استاندار کرمان بیان کرد:  سفرا می‌توانند در جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران ایرانی مقیم این کشور‌ها موثر واقع شوند.

گزارش:رعنا لشکری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.