×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
بخش عمده‌ای از قاچاق کالا در پوشش واردات کالا‌های مجاز صورت می‌پذیرد

به گزارش “سیرجان خبر” مجتبی قدیمی معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان در بازدید سرزده از گمرک سیرجان گفت: معضلی که در حال حاضر جامعه درگیر آن است بحث قاچاق کالا می‌باشد که آسیب‌های جدی به پیکره اقتصاد کشور وارد می‌کند.
این مقام قضائی افزود:بحث نظارت بر قاچاق کالا و ارز از مبادی ورودی و خروجی کشور همواره جزء دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است و لذا می‌طلبد مسئولان امر توجه ویژه‌ای در این رابطه داشته باشند.
وی با اعلام اینکه گمرک سیرجان بسیار دقیق و حساس هستند، گفت:در این بازدید روند ترخیص کالا‌های وارداتی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و تذکرات و هشدار‌های لازم به مسئولان و کارکنان گمرک نسبت به واردات کالا‌های خارجی داده شد.
این مقام قضائی در خصوص قاچاق کالا از طریق مبادی رسمی، افزود:به طور مثال در یک فقره پرونده، فردی اقدام به واردات غیر مجاز قاچاق کالای ممنوع از نوع متادول به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال در قالب و پوشش (طی زمین شوی) کرده بود و تمامی اسناد و مدارک نیز بر روی برگه درست بود، اما درون کارتن‌ها صرف نظر از مقداری کالای مجاز مشروط که نسبت به آن مجوز صادر شده بود وجود داشت متادون نیز جاسازی کرده بودند.
وی در تشریح جزئیات این پرونده که در دادسرای سیرجان در حال انجام است، گفت:در این رابطه در همان ابتدای امر دو نفر از کارکنان گمرک بندر شهید رجایی بازداشت و پس از تکمیل تحقیقات و با تودیع وثیقه آزاد شدند در اینخصوص سهل انگاری کارکنان گمرک در عدم بازرسی این محموله مشهود بوده است و در ادامه طی یکسری اقدامات اطلاعاتی، متهم اصلی پس از ماه‌ها متواری بودن در کشور‌های مختلف، سرانجام در فرودگاه شیراز شناسایی بازداشت گردیدو پرونده در مراحل آخر صدور قرار نهایی می‌باشد.
معاون دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های پرسنل گمرک سیرجان، افزود:این بازدید‌ها با همکاری سربازان گمنام امام زمان عج به صورت مستمر و با قوت ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.