×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
برگزاری یادواره ۳۲ شهید «پسوجان» سیرجان

به گزارش «سیرجان خبر»سردار علی ایران‌نژاد دبیر ستاد برگزاری یادواره ۳۲ شهید والامقام روستای پسوجان امروز در مراسم یادواره شهدا اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس کمتر خانواده‌ای در این روستا بود که فرزند و جوانان‌شان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور نداشته باشد و امروز هم این روستا نسبت به جمعیت خود بالاترین آمار شهدا در منطقه را دارد.

وی افزود: شهدا رفتند تا ولایت بماند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند و شهدای ما با تاسی از مکتب امام حسین(ع) و شهدایی همچون حضرت علی‌اکبر(ع) جان شیرین خود را برای دفاع از ناموس و حفظ کشور و نظام اسلامی فدا کردند.

دبیر یادواره شهدا با بیان اینکه امروز دشمنان، نسل جوان ما را مورد هدف قرار داده‌اند، گفت: سبک زندگی شهیدان باید تبیین شود و امروز ما میراث‌دار شهدا هستیم و این جوانان شجاع و آگاه این مرز و بوم بودند که همه نقشه‌های پوشالی دشمنان را نقش برآب کردند.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: یادواره‌های شهدا فرصتی برای تبیین و تشریح ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا است و امروزهم به برکت خون شهدا تنها کشوری که در جهان با شجاعت و دلیری در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاده ایران اسلامی است.

محمدرضا سنگری مسؤول اندیشکده ادبیات پایداری کشور نیز که با تاکید بر اینکه عزت و اقتدارمان در سایه مقاومت ایجاد شده است، اظهار داشت: در هرکجای عالم با افتخار به نام مردم و شهدا منافع بزرگ و آرمان‌های شهدا و امام راحل را دنبال می‌کنیم و هر روز بیشتر از گذشته اقتدارمان افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: دشمنان با تمام توان درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند و جهاد تبیین یک امر ضروری است که همین یادواره شهدا یک نوع جهاد تبیین است که همه افراد جامعه باید وارد این عرصه شوند و اجازه ندهند دشمنان روحیه ایثار و شهادت را از ملت بگیرند.

شهرستان سیرجان ۶۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که یکصد شهید در بخش پاریز هستند و روستای پسوجان از جمله روستاها در کشور است که به نسبت جمعیت خود تعداد بسیاری از جوانانش را در راه دفاع از میهن و ارزش‌های دینی راهی جبهه کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.