×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
به حجاب اعتقادی نداشتم/حجاب عهد من با سالار شهیدان است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”  نامش زینب است و ۱۹ سال سن دارد و از بچگی در یک خانواده متوسط زندگی کرده است و خانواده او اگر چه به مسایل دینی و اعتقادی بی توجه نبوده اند، اما چنان که باید به مساله حجاب و پوشش توجه نداشته، و چون در اطرافیان خود کمتر محجبه داشته اند، ریسک حجاب کامل و برخورد های متفاوت اطرافیان را به راحتی نمی پذیرفتند.

در گفت و گو با یکی از این دختران از باحجاب شدن و خاطرات چادری خود به خبرنگار ما چنین گفت:با توجه به وضعیت پوشش خانواده و اقوام چادر پوشیدن و رعایت حجاب را از کسی یاد نگرفته بودم و از سال اول دبیرستان که با بسیج دانش آموزی به طور اتفاقی آشنا شدم،کم کم به سمت حجاب روی آوردم.

این شهروند سیرجانی در خصوص خاطرات چادری شدن خود گفت:اینکه اوایل خیلی بی حجاب بودم یک روز از بیرون به منزل آمدم و دیدم پدرم تصادف کرده و دکتر باید عملش کنه،عملش خیلی سخت بود و خیلی ناراحت شدم و گریه کردم و یادم آمد که امام حسین(ع) دخترسه ساله ای داشت است که به حضرت رقیه(س) متوسل شدم که بابام خوب شود که اگه خوب شد باحجاب بشم که بابام خوب شد و الان باحجاب شدم !!!

زینب اظهار داشت:در ایام محرم با یکی از دوستانم که هیئتی بود به هیئت رفتم ،اوایل برام مسخره بنظر میامد اما کم کم که باهاشون گشتم دیدم یه صمیمیتی بین آن هاست که دیگه آن ها به من حجاب رو معرفی کردند و من باحجاب شدم و الان به هیچ وجه حاضر به بازگشت روزهای قبل از حجاب نیستم.

وی در خصوص حجاب و مصونیت گفت:به نظر من حجاب آزادیست نه محدودیت و از زمانی که با حجاب شدم آزادی بیشتری دارم و چادر علاوه برامنیت،عزت و احترام و ارزشهای انسانی را برای انسان به ارمغان می آورد و حجاب را زیادی اغراق آمیز نشان ندهند و با برخورد مناسب و با محبت افراد بی حجاب و بد حجاب را جذب کنند.

مصاحبه:زینب صمیمی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.