×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
به خاطر بیماری کرونا، واکسیناسیون فرزندانتان را به تعویق نیاندازید

به گزارش “سیرجان خبر” اکبر اسدی گفت: باتوجه به همه گیری بیماری کرونا متاسفانه مراجعه والدین جهت انجام واکسیناسیون کودکان خود به مراکز و پایگاههای بهداشتی به حداقل رسیده و از آنجایی که واکسیناسیون از بزرگترین موفقیت های بهداشت عمومی درتاریخ بشریت است و انجام واکسیناسیون در موعد مقرر، ضروری است و بایستی به آن توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون هر ساله در دنیا از مرگ ۲میلیون و ۵۰۰ هزار کودک جلوگیری می کند. بی توجهی به این مهم، میتواند بیماری‌هایی که در حال حاضر فقط نامی از آنها در اذهان خانواده ها بجای مانده نظیر فلج اطفال، سرخک، کزاز و غیره که طی سال های متمادی و با صرف هزینه‌های هنگفت وتلاش بسیار زیاد نیروهای بهداشتی به مرحله ریشه کنی رسیده اند، را دوباره شایع کند.

اسدی اظهار کرد: درهمین همه گیری بیماری کرونا نیز اهمیت بیش از پیش واکسیناسیون مشخص شد، چه بسا اگر واکسن موثری در دسترس بود مطمئنا این وضعیت ابتلا و همچنین مرگ ومیر در سطح دنیا پیش نمی آمد.

رئیس گروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی افزود: خطر بیماری کرونا همچنان جدی است اما به والدین اطمینان خاطر داده می‌شود که همه گیری بیماری کرونا به هیچ عنوان منعی برای تزریق واکسن های روتین ندارد و نگرانی خانواده ها در زمینه ابتلای کودکان به بیماری کرونا در واحدهای بهداشتی با تمهیداتی که از طرف همکاران مستقر در پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی انجام می شود بی‌مورد است و حفظ سلامت مراجعین بخصوص کودکان در زمان ارائه خدمات بهداشتی خصوصا واکسیناسیون در اولویت می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.