×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
تمدید تعطیلی واحد‌های صنفی غیر ضروری سیرجان تا ۲۰ فروردین

محمد رضا خواجویی، رییس اداره صمت سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” اظهار داشت: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیلی واحد‌های صنفی غیرضروری در شهرستان سیرجان به منظورپیشگیری از شیوع کووید ۱۹تا روز ۲۰ فروردین تمدید شده است.

وی افزود: در صورت بی اعتنایی و عدم رعایت واحد‌های صنفی مشمول تعطیلی، با واحد صنفی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

رییس اداره صمت سیرجان اذعان کرد: صنوفی که همه روزه خدمات ارائه می‌کنند، صنوف تامین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان هستند،این اصناف شامل آپاراتی،عمده‌فروشان مواد غذایی، خواربار فروشان، لوازم و تجهیزات پزشکی، قصابی‌ها، لبنیات و مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مرغ و ماهی فروشان، میوه فروشان، نانوایان، میادین میوه و تره‌بار و تعویض‌روغن و کارواش مشابه شرایط عادی همه روزه باز هستند و به شهروندان خدمت‌رسانی می کنند.

وی بیان کرد: رعایت دقیق مسائل بهداشتی  مانند استفاده از محلول ضدعفونی کننده و گذاشتن دستکش پلاستیکی یکبار مصرف (در صورت نبود دستکش استفاده از کیسه فریزری) برای مشتریان در ورودی واحدهای صنفی ضروری الزامی و درصورت عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی واحدها با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

خواجویی ادامه داد: متصدیان واحدهای صنفی هنگام فعالیت باید از ماسک و دستکش و مواد شوینده و ضدعفونی کننده به طور مداوم استفاده کنند تا سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازند، استفاده از دستگاه کارت خوان برای  جلوگیری از آلودگی، ضد عفونی کردن مداوم محیط فروشگاه از دیگر نکات ضروری است.

وی گفت: با تلاش خدمتگزاران و فعالیت فروشگاه‌های رسمی و فعال شهرستان، جای هیچ‌گونه نگرانی و ناراحتی در خصوص کمبود مواد غذایی وجود ندارد و هر آن‌چه مورد نیاز مردم است، در شهرستان به صورت فراوان وجود دارد.

وی در پایان از تمامی واحد های صنفی که از ابتدای شیوع کرونا درشهرستان سیرجان با اداره صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف همکار داشتند و مغازه های خود را به صورت خودجوش تعطیل کردند تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.