×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
جداسازی آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز

به گزارش “سیرجان خبر” شهردار سیرجان گفت: با اجرای طرح جداسازی آب شرب از خام، آب مورد استفاده فضای سبز در برخی مناطق شهر به صورت کامل از آب شرب جدا شده است.

رضا سروش نیا مهمترین اهداف این پروژه را استفاده بهینه از منابع محدود آب شرب عنوان کرد و گفت: عدم استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز، حذف تانکرهای آبرسانی از معابر، افزایش راندمان آبیاری فضای سبز و کاهش هزینه های آبیاری از دیگر اهداف و مزایای اجرای این طرح محسوب می شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح جداسازی آب شرب از خام، توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در بلوار ولیعصر(عج) (از تقاطع بلوار سید جمال تا تقاطع خیابان دهخدا) و خیابان ولیعصر(عج) ( از تقاطع خیابان دهخدا تا تقاطع اباذر غفاری) در حال انجام و طی مراحل پایانی است و انشعاب آب و لوله گذاری از موتورهای آب شهرداری در راستای آبرسانی به فضاهای سبز معابر فرعی منتهی به خیابان ولیعصر(عج) به مرحله اجرا خواهد رسید.
شهردار سیرجان افزود: همچنین طرح جداسازی آب شرب از خام در بلوار شهید زندی نیا و لوله گذاری در بلوار سیدجمال ( از میدان امام خمینی(ره) تا میدان امام علی(ع)) به منظور انتقال آب موتورهای شرق بلوار سیدجمال به موتورهای غرب، با هدف آبرسانی به درختان و فضاهای سبز کوی فرهنگیان، بلوار پیروزی، بلوار سیداحمدخمینی و معابر مجاور انجام شد.
رضا سروش نیا با اشاره به اینکه عزم شهرداری سیرجان در راستای استفاده بهینه از منابع آب با استفاده از تجهیزات از مهمترین اهداف و اولویت های کاری این نهاد است تصریح کرد: اجرای پروژه جداسازی آب شرب از آب خام با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و با استفاده از ۴هزار متر لوله و اتصالات در مسیرهای مذکور اجرا شد.
همچنین بابک سعیدی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در این رابطه گفت: عملیات جداسازی شبکه آب شرب از آب خام شهر سیرجان به منظور آبرسانی به درختان و فضای سبز، با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در بلوار سید جمال (از میدان کشتی تا چهارراه قریب)، بلوار دکتر صادقی و بلوار فاطمیه در سالجاری به مرحله اجرا خواهد رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.