×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
جلسه شورای سلامت شهرستان ارزوئیه با محوریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا

شورای سلامت شهرستان ارزوئیه با محوریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا، هفتم اسفندماه به ریاست فرماندار محترم شهرستان برگزار شد.

به گزارش سیرجان خبر به نقل روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ارزوئیه؛ فرماندار محترم شهرستان در این نشست رعایت موارد بهداشتی در ادارات و بانکها را جهت پیشگیری از این بیماری ضروری دانست و به عدم برگزاری جلسات غیرضروری و عدم توجه به شایعات و اخبار غیرموثق تاکید کرد.

در ادامه مهندس امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان ارزوئیه، ضمن تشریح روند گسترش کرونا ویروس در جهان و ایران، مهمترین عامل موثر در پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت بهداشت فردی (اقداماتی از جمله شست شوی دست ها با آب و صابون، پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و پوشاندن جلوی بینی و دهان هنگام عطسه و سرفه با گودی آرنج و….. )دانست.

وی بیان کرد: بیماری کرونا ویروس نسبت به دو اپیدمی گذشته بیماری های سارس و مرس، درصد مرگ و میر کمتری دارد.

وی با اشاره به جو روانی ایجاد شده در جامعه و نگرانی مردم راجع به این بیماری، گفت: لازم است جو روانی را آرام نمود و برای جلوگیری از انتشار این بیماری از تجمعات و همایش ها و مسافرت های غیر ضروری باید تا حد ممکن پرهیز شود.

امیری تقویت نظام مراقبت بیمارستانی، حفاظت‌های فردی در بخش عمومی و بهداشتی درمانی، پشتیبانی و تدارک لوازم و اقلام حفاظتی را از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با این بیماری دانست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ارزوئیه همچنین توصیه کرد: مردم بهتر است شست وشوی دست به مدت ۲۰ ثانیه، فاصله گرفتن از بیماران مبتلا و پاکسازی اشیاء آلوده با مواد ضد عفونی کننده و الکل را مورد توجه قرار دهند.

وی در مورد استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک فقط برای فرد بیمار و کسانی که با وی در تماس می باشند هست و استفاده برای مردم عادی اثر ندارد و صرفا هدر دادن پول است.


در ادامه دکتر کاظمی متخصص داخلی بیمارستان ارزوئیه نکاتی در خصوص علائم بیماری کرونا و راه های انتقال و روند درمان آن توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام/ت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.