×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
جوسازی رسانه های معاند و بیانیه وزارت خارجه انگلیس نسبت به اعلام خبر بازداشت نارنین زاغری+تصاویر

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،در مصاحبه اختصاصی با مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله استان خبر دستگیری نازنین زاغری  متهم انگلیسی تبار که به اتهام مشارکت در پروژه های براندازی نظام ،توسط سازمان اطلاعات سپاه ثارالله کرمان را منتشر کرد.

در پی انتشار این خبر رسانه های بیگانه و معاند با کشور  جو سازی گسترده ای را در این زمینه انجام دادند.

سایت بی بی سی فارسی با اشاره به متن خبر درج شده در این رابطه نوشت: آقای رتکلیف به خبرگزاری رویترز گفت که اتهامات علیه همسرش “مضحک” است و به نظر می رسد جنبه سیاسی داشته باشد.

مونیک ویلا مدیرعامل تامسون رویترز روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که خانم زاغری-رتکلیف هرگز در داخل ایران کار نکرده است.

و خبر را با تیتر سپاه کرمان:«نازنین زاغری عامل براندازی نرم بوده است »منتشر کرد.
4

رادیو فردا نیز در این خصوص می گوید:سپاه استان کرمان بدون اشاره به جزئیات همچنین اعلام کرد که «نیروهای امنیتی سپاه پیش از این هم تیم ها و عناصر وابسته به سرویس‌های بیگانه را شناسایی کرده و زیر ضربه قرار داده بودند که بنا به مورد در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد». و این در حالی است که در خبر در ج شده کلیه جزئیات مربوط به دستگیری گفته شده و در پایان خبر نیز به انجام تحقیقات بیشتر اشاره شده است.

در ادامه این سایت می نویسد :ریچارد رتکلیف، همسرخانم زاغری، می‌گوید که از تاریخ پنجم ماه ژوئن از او بی‌خبر است و احتمالا او را به سلول انفرادی بازگردانده‌اند.

با این حال سپاه کرمان در اطلاعیه خود تلویحا آقای رتکلیف را به دروغ‌گویی متهم کرده و اعلام کرد که خانم زاغری در طول مدت بازداشت، «در یک سوئیت در زندان کرمان نگهداری شده و مرتبا با خانواده خود تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته است».

رادیو فردا در ادامه مدعی شده است که این نخستین بار نیست که یک ایرانی دارای تابعیت دیگر در ایران بازداشت شده و به اتهاماتی چون «براندازی» و «جاسوسی» متهم می‌شود. پیشتر هم این اتفاق بارها در ایران افتاده و افرادی با تابعیت دوگانه ایرانی‌آمریکایی یا ایرانی‌بریتانیایی به همین اتهامات به بازداشت‌های حتی چند ساله رفته‌اند.
با این حال در اغلب موارد این افراد بدون اجرای حکم پس از گذراندن حبسی چندماهه و چندساله بالاخره آزاد شده‌اند.

وزارت خارجه بریتانیا نیز در پی انتشار این خبر وبگاه شبکه خبری «بی.‌بی.‌سی»  نوشت :سخنگوی زن وزارت خارجه انگلیس در این زمینه گفت: «به فوریت در حال کسب اطلاعات از مقام‌های ایرانی در مورد اتهام‌های گزارش شده علیه خانم زاغری-رتکلیف هستیم.»

وی در ادامه افزود: «این موضوع را بارها در بالاترین سطح مطرح کرده‌ایم و در هر فرصتی که در دسترس باشد این کار را ادامه می‌دهیم. ما همچنین از زمان اطلاع از دستگیری خانم زاغری از خانوده او حمایت کرده‌ایم.»

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در خاتمه افزود: «توبیاس الوود مدیر بخش خاورمیانه وزارت خارجه جهت اطمینان دادن نسبت به اینکه ما پیگیر این ماجرا هستیم به طور شخصی با خانواده زاغری-رتکلیف ملاقات کرده است.»

بر اساس این گزارش، سپاه ثارالله استان کرمان در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه نازنین زاغری در پروژه‌های براندازی مشارکت داشته است، اعلام کرد: طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سر شبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود شناسایی و دستگیر شد.

بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، نازنین زاغری در تاریخ ۱۵ فروردین سال جاری توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به کرمان منتقل شد.

در  بخشی از این اطلاعیه آمده است: «بنگاه‌های خبری دولت‌های استکباری به ویژه رسانه‌های انگلیس خبیث در ماه‌های اخیر همه توان خود را برای حمایت از فرد مذکور به کار گرفته‌اند تا به خیال خام خود با جوسازی گسترده در عزم راسخ پاسداران انقلاب خللی ایجاد نمایند، اما این خیال باطل هیچگاه به واقعیت تبدیل نخواهد شد.»

3

 

 

سایت دویچه وله در واکنش به انتشار این خبر در مطلبی با تیتر:سپاه پاسداران نازنین زاغری را به “جاسوسی و براندازی” متهم کرد نوشت:روابط عمومی سپاه کرمان  این فعال مدنی را به همکاری در “پروژه‌های براندازی” متهم کرده است .

همچنین این سایت معاند در ادامه می نویسد:در سال‌های اخیر بازداشت و زندانی کردن شهروندان ایرانی که تابعیت یک کشور دیگر را نیز دارند افزایش داشته است.

نازک افشار کارمند سابق سفارت فرانسه در تهران نیز مدتی در زندان بود و بعد با وثیقه آزاد شد اما اجازه خروج از ایران را نیافت.

2

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.