×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند یک جهاد بود

به گزارش «سیرجان خبر»حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز بعد از کاشت ۳ اصله درخت که همزمان با روز درختکاری انجام شد، از حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی در ۱۱ اسفند تشکر کردند و گفتند: حضور ملت ایران در انتخابات انجام وظیفه اجتماعی و تمدنی و یک جهاد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: دشمنان حدود یکسال با تبلیغات خود تلاش کردند تا مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند و انتخابات از رونق بیفتد اما مردم با حرکت بزرگ و حماسه‌آمیز خود در ۱۱ اسفند، به مواجهه با تلاش دشمنان رفتند، بنابراین این حرکت یک جهاد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دست‌اندرکاران انتخابات اعم از مسئولین برگزاری، تبلیغات و حفظ امنیت نیز تشکر و قدردانی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به وقوع سیل در بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و خسارت‌های وارد شده به مردم تاکید کردند: کمک‌ها و امدادهایی که از طرف بخش‌های دولتی و غیر دولتی در حال انجام است، باید ادامه پیدا کند و کسانی هم که توانایی ورود به امداد و کمک را دارند، برای کمک‌رسانی وارد شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود با اشاره به روز درختکاری، کاشت درخت را یک سرمایه‌گذاری باصرفه و پرسود خواندند و افزودند: درخت دارای ثمرات زیادی همچون افزایش اکسیژن هوا و مقابله با آلاینده‌ها است، بنابراین یک سرمایه‌گذاری پرسود است به‌خصوص در شرایط زندگی ماشینی امروز که متاسفانه آلاینده‌ها افزایش پیدا کرده‌اند.

ایشان اهتمام اسلام را بر ارتباط انسان با طبیعت و همچنین مراقبت از طبیعت یادآور شدند و با اشاره به غرس سه اصله درخت برای نشان دادن اهتمام بیشتر به درختکاری، از جمله کاشت یک درخت زیتون گفتند: برای اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و البته بسیار مقاوم فلسطین، یکی از درخت‌هایی که امروز کاشته شد، درخت زیتون بود و این اقدام نمادین در واقع برای ابراز سلام به آن‌ها بود و اینکه بگوییم همواره حتی در کاشت درخت نیز به یاد مردم فلسطین هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی علاوه برکاشت نهال زیتون، یک اصله نهال «سرو لاوسون» و یک اصله نهال «اَنجیلی» را که در داخل تولید شده اند، غرس کردند.

درخت «َانجیلی»، یک درخت بومی جنگل‌های مازندران است که علاوه بر استفاده از چوب سخت آن در مصارف مختلف، ریشه و برگ‌های آن نیز استفاده دارویی دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.