×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
مراسم روز درختکاری در سیرجان

به گزارش «سیرجان خبر» همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، آیین روز درختکاری و گرامیداشت این هفته در شهرستان سیرجان با حضور مسؤولان برگزار شد.

دراین مراسم دادستان شهرستان سیرجان گفت: درخت ، مظهر زیبای خلقت و نماد انس انسان با طبیعت است. دین مبین اسلام ، انسان را به کاشت درخت و توسعه فضای سبز ترغیب و تشویق نموده و کاشت آن را از صدقات جاریه برشمرده است. بر همین اساس و در راستای ارزش گذاری این نعمت خداوند از گذشته های دورموضوع درخت و درختکاری توسط ایرانیان ، مورد توجه بوده و روزی را در نیمه اسفند ماه (۱۵ اسفند) به عنوان روز درختکاری در تقویم سالانه مشخص کرده که مردم ایران آن را بسیار باشکوه برگزار می کنند.

 

منابع طبیعی این ثروت ملی نیازمند نگاهی نو از سوی مسئولین و آحاد مردم جامعه است . ایجاد هماهنگی در سطوح مختلف و بهره‌برداری‌های مناسب از اراضی ، سرعت تخریب را کند و روند تجدید و احیای منابع طبیعی را بهبود خواهد بخشید.منابع طبیعی را باید با همراهی مردم اداره کرد یعنی اگر در زمینه حفظ و حراست ازآن قرار باشد اقدامی صورت گیرد و یا درآن برنامه ای برای بهره برداری و استفاده از سرزمین در دست اجرا باشد ، در صورتی که نقش و منافع مردم آن منطقه و یا کشور مدنظر قرار نگیرد ، به احتمال قریب به یقین همه اقدامات و برنامه ها با شکست روبرو خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.