×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
حماسه شهادت و ایثارگری پاسداران همچنان پابرجاست

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک سالگرد میلاد امام حسین (ع) اظهار داشت: ملتی که الگویش حضرت سیدالشهداء (ع) باشد، هرگز با ظلم و ستم سازش ندارد و امروز هم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها به علت الگو قرار گرفتن آن حضرت برای ملت ایران است.

وی بیان داشت: سخنان مقام معظم رهبری با صراحت موضع ملت ایران را در برابر استکبار و آمریکا مشخص کرد و جای ابهامی نیست که ما بخواهیم از موضع ضعف با دشمن برخورد کنیم.

امام جمعه سیرجان تاکید کرد: تا به حال صداقت و قانون سرلوحه کار نظام اسلامی و ملت بوده است و این دشمنان استکباری هستند که همچنان با زورگویی می‌خواهند به اهداف خصمانه خود در منطقه برسند.

حسینی افزود: دشمنان باید بدانند بیش از هر زمان دیگری آماده دفاع از کشور و اقتدار به دست آمده هستیم و امنیت و اقتدار ملت ایران با توطئه دشمنان و یا کارشکنی‌های خیمه‌شب‌بازان لطمه نخورده و نمی‌خورد.

خطیب جمعه سیرجان با یادآوری شهادت شهید حسین بادپا که از شهدای دفاع از حرم است به گرامیداشت سالروز سوم خرداد و حماسه آزادسازی خرمشهر و هفته پاسدار اشاره کرد و گفت: حماسه شهادت و ایثارگری جوانان ما و پاسداران همچنان پابرجاست.

حسینی ابراز داشت: اگر روزی با دست خالی دشمن بعثی را که همه قدرت جهانی را داشت از خرمشهر بیرون راندیم و باید بگویم استکبار را شکست دادیم امروز همان قدرت ایمان با نیروی بیشتر و تسلیحات لازم آماده دفاع از حقوق ملت ایران است.

وی یادآور شد: نیاز نداریم با دشمن از موضع التماس و ضعف حرف بزنیم و تا جایی که صداقت و شفافیت در هر گفت‌و‌گویی وجود دارد، همکاری می‌کنیم و اگر بنای بر خوی استکباری است، همچنان مقابله می‌کنیم و این مقابله ما را مقتدرتر می‌کند.

امام جمعه سیرجان سعودی‌ها و برخی شیوخ منطقه را عامل کشتار مردم مسلمان در منطقه و در کشورهای یمن، بحرین و سوریه عنوان کرد و گفت: اگر این مسلمان‌نماها حرمت اسلام و حرف اسلام را گوش می‌کردند، هرگز بازیچه دست متجاوزان و مستکبران نمی‌شدند و امروز مورد تنفر مردم قرار نمی‌گرفتند.

حسینی تصریح کرد: ما می‌دانیم سعودی‌ها در این جنگ، بیشتر خودشان را می‌سوزانند، اما هرگز مدافعان کشور عزیز ایران و پاسداران ملت نخواهند گذاشت حتی کنار مرزهای ما پایگاهی از دشمنان ایجاد شود و این پایگاه‌ها نابود می‌شود.

وی همچنین جنایات داعش در عراق و سوریه را محکوم کرد و گفت: مگر سازمان‌های حقوق بشری و جوامع بین‌المللی نمی‌بینند و اسناد برایشان موجود نیست که داعش ابزار دست آمریکا در منطقه است و اگر آمریکا به بهانه سرکوب داعش به آنها سلاح و تجهیزات نمی‌رساند، مردم خودشان بساط زندگی داعش در منطقه را بر‌می‌چیدند.

خطیب جمعه سیرجان بر حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: این ارزش‌ها با خون شهیدانی به دست آمده که هنوز پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی شاهد تشییع پیکر آنها هستیم و این ارزش‌ها توانسته ما را از تاخت و تاز دشمنان مصون نگه دارد و اقتدارمان را حفظ کند.

حسینی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مراسم مذهبی باید همچنان پرشور و با حضور گسترده مردم برگزار شود و این حضورها است که خواب را از چشم بدخواهان نظام اسلامی گرفته است.

امام جمعه سیرجان به بحث تقوا بر اساس نهج‌البلاغه پرداخت و تقوا را سعادت زندگی و توشه آخرت عنوان کرد و از مسئولان فرهنگی خواست در برنامه‌های خود درس دین و تقوا را در قالب جذاب برای جوانان و نوجوانان داشته باشند.

حسینی بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و گفت: مبادا با اسراف خود، دیگران را از نعمات محروم کنیم و موجب ایجاد مشکل برای دیگران شویم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.