×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
دادگاه مهدی هاشمی برای آیت الله رفسنجانی آزمونی تاریخی و اخروی خواهد بود

به گزارش گروه سیاسی “سیرجان خبر”، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان با انتشار بیانیه ای خطاب به مسئولان دستگاه قضایی کشور خواستار رسیدگی جدی به پرونده مهدی هاشمی شدند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

بالاخره پس از قریب ۷۰۰ روز با حضور یک آقازاده در دادگاه نظام اسلامی، امیدها برای چشیدن طعم عدالت شعله ور شد.

لازم است از قوه قضائیه به جهت اقدام در این خصوص به عنوان نماد و ملاکی بر «غلبه جمهوریت بر دیکتاتوری فساد» تقدیر به عمل آوریم چرا که دادگاه مهدی هاشمی بروز این نکته است که نظام اسلامی تفاوتی در میان آحاد ملت قائل نیست و ما دانشجویان از این بابت خوشحالیم.

“گفتمان عدالت، یک گفتمان اساسی است، همه چیز ماست، منهای آن جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.”رهبر معظم انقلاب؛ ۸۳٫۹٫۱۱

با برگزار شدن این دادگاه به نظر می‌رسد که این بار قوه محترم قضائیه عزم خود را جهت برگزاری دادگاه این متهم پرونده‌های اقتصادی و امنیتی جزم کرده است، متهمی که همه مردم و عدالت‌طلبان ایران بیش از ۱۰ سال است که انتظار برگزاری دادگاه وی را می‌کشند، این انتظار تنها از حیث برخورد با یک متهم نیست بلکه اثبات‌کننده برخورد مساوی با همه افراد با هر جایگاهی است که جای آن مدت‌ها در قوه قضایی کمرنگ شده بود. امید است با رسیدگی به این پرونده راه برای برخورد با دیگر صاحب‌نفوذان و آقازاده‌ها در هر پست و مقامی و با هر نوع وابستگی به افراد و گروه‌ها فراهم شود و نظام اسلامی که داعیه‌دار حکومت علوی است به زیور عدالت مزین شود.

مردم ایران سال‌هاست که منتظر برخورد با پرونده‌ای بزرگ با اتهاماتی بزرگ هستند. پرونده‌ای که شعار”برخورد یکسان با مجرمین” را با ابهامات جدی در اذهان عمومی روبرو ساخته است. حضور چندین و چند ساله آقازاده فتنه‌گر در بسیاری از پرونده‌های فساد اقتصادی (مانند کرسنت و استات اویل) و امنیتی و عدم برخورد دستگاه قضایی با وی، این شائبه را بوجود آورده است که وابستگی به یک خاندان خاص، مصونیتی آهنین برای برخی ایجاد کرده است.

با توجه به اینکه می‌دانیم برخورد با وابستگان به کانون‌های قدرت و ثروت و آقازاده‌ها با فشار زیاد از سوی کسانی که حیات سیاسی و اجتماعی و اقتصادیشان با رانت خواری گره خورده است همراه است حمایت خود را از این اقدام انقلابی که باعث حکم ‌فرما‌شدن هرچه بیشتر عدالت در جامعه می‌شود را اعلام می‌داریم و این بخش از پیام هشت‌گانه مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد اقتصادی را جهت کوتاه‌نیامدن در مقابل فشارها به شما یادآور می‌شویم:

“با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی یقینا زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره‌های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت‌ها عمدتا از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می‌شوند و طبیعی است بددلانی که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده‌دلانی که از القائات آنان تاثیر پذیرفته‌اند با آنان هم‌صدا شوند. این مخالفت‌ها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند! به مسئولان خیر‌خواه در قوای سه‌گانه بیاموزید که تسامح در مبارزه با فساد به نوعی هم‌دستی با فاسدان و مفسدان است. اعتماد عمومی به دستگاه‌ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهد.” ۸۰٫۲٫۱۰

 همانطوری که در طول تاریخ بسیاری از بزرگان از ناحیه فرزندان مورد امتحان الهی واقع شدند، این دادگاه نیز برای آقای هاشمی رفسنجانی آزمونی تاریخی و اخروی خواهد بود و امیدواریم با موضع شفاف ایشان در این باره از جایگاه «هاشمی رفسنجانی» سوءاستفاده نشود.

در پایان باز هم از  مسئولان قضایی خواستار پیگیری مطالبات رهبری از سوی دستگاه قضایی و اجرای اولویت‌های بیان شده از سوی ایشان در دیدار اخیر مسئولان عالی قضایی هستیم و امیدواریم در مورد این پرونده حکمی صادر شود که مردم برای محاکمه سران فتنه نیز امیدوار شوند.

والسلام علی عبادالله الصالحین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان سیرجان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.