×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
دامداری ها را به دوربین مداربسته مجهز کنید 

به گزارش«سیرجان خبر» سرهنگ “جواد خواجه‌پور” با بیان اینکه آموزش و آگاه سازی شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از وقوع سرقت دارد، از دامداران خواست جهت پیشگیری از سرقت احشام دامداری ها را به دوربین مداربسته مجهز کنند.

وی افزود: جهت ناکام گذاشتن سارقان، نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام خود اقدام کرده و همچنین حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام خود را تشدید کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه مجهز بودن محل های نگهداری دام به دوربین مداربسته می تواند در کاهش سرقت تاثیر بسزایی داشته باشد از شهروندان خواست در صورت مشاهده فرد یا خودرو در نزدیکی محل نگهداری احشام خود مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

وی افزود: دامداران می بایست از افراد نامعتبر و ناشناس به عنوان چوپان در جهت نگهداری از گوسفندان استفاده نکنند و شب هنگام، حتی المقدور گوسفندان را در محیطی سربسته نگهداری و از قفل های ایمنی استاندارد بر روی درب آغل استفاده کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: محل نگهداری احشام را در شب مخصوصآ در ساعات پایانی شب ترک نکنید و و دامدارانی که در بیابان نمی توانند از آغل در جهت نگهداری گوسفندان در شب استفاده کنند از حصار کشی های مجهز با استفاده از فنس استفاده کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان تصریح کرد: استفاده از سگ، ضمن نگهداری از گله در برابر خطرات احتمالی از جمله حملات گرگ ها، باعث به تاخیر انداختن سرقت احشام و گاهی اوقات پیشگیری از سرقت می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.