×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
در برخورد با فساد بدون هیچ خط قرمزی عمل شود

به گزارش سیرجان خبر؛ عنایت الله دهقان ریاست دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه در بین الصلاتین نماز جمعه ۷ تیرماه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای ۷ تیر و شهید والامقام دکتر بهشتی روز قوه قضائیه را به تمامی مسئولین دستگاه قضا تبریک گفت.

دهقان با ذکر خصایل و ویژگی های شهید بهشتی خاطر نشان کرد: ایمان و توکل شهید بهشتی و توسل به ائمه اطهار (سلام الله علیها) از عواملی بود که ایشان را به چهره ی برجسته ی امروز تبدیل کرده است.

وی با عنوان اینکه روایت داریم زمانی که قاضی پشت میز قضاوت و عدالت قرار میگیرد فرشتگانی همراه او هستند تصریح کرد: تا زمانی این فرشتگان مامور به امر قاضی و در کنار او هستند که به عدالت رفتار کند و زمانی کمی از راه عدل رها شود او به حالِ خودش سپرده میشود و وای به روزی که خداوند یار و یاور انسان نباشد.

دهقان بار دیگر نام آوری شهدا و برجستگی های فکری و مذهبی را در گرو توسلات و پایه ریزی اعتقادات قوی ایشان دانست و خاطر نشان کرد: توسل به ائمه و نام عملیات های دفاع مقدس به نام ائمه یاد و خاطره ی شهدا را در دل های ما زنده میکند.

ریاست دادگاه عمومی ارزوئیه نکته دیگر در بحث قضاوت و عدالت را شجاعت دانست و بیان کرد: جرئت برخورد با مسائل و سرلوحه قرار دادن قاطعیت در کار از دیگر مسائل محوری ست که قاضی باید به آن توجه کند که از زندگی شهید بهشتی میتوان این موضوع را برداشت کرد.

وی در مورد پایانی حرمت بیت المال را از دیگر وظایف قاضی مطرح نمود و بیان کرد: قاضی باید نگه دار بیت المال باشد و در هر اداره که بیت المال مورد تضییع قرار میگیرد در برخورد با فساد بدون هیچ خط قرمزی عمل نماید.

دهقان بیان کرد:ارزوئیه در طول ۵ سال در استان به عنوان دادگاه اول و برتر جایگاه خود را حفظ نموده که در اینجا روند سریع رسیدگی به پرونده های قضائی در کوتاه ترین زمان انجام گرفته است.

وی همچنین به تلاش های شوراهای حل اختلاف شهرستان در این زمینه پرداخت و از زحمات عوض بهاری در شورای حل اختلاف تشکر نمود.

انتهای پیام/ فاطمه تاراش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.