×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024
در سال جدید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد مرحله اجرایی می‌شود

به گزارش“سیرجان خبر” اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی صنعت و توسعه که در گل‌گهر سیرجان برگزار شد، با اشاره به اینکه کرمان استانی مستعد برای پیشرفت و توسعه است، اظهار کرد: کرمان دارای ظرفیت‌های فراوان قابل پیشرفت و توسعه در همه بخش‌ها است و سیرجان از شهرستان‌های دارای ظرفیت خوب در مسیر توسعه بوده که جایگاه مهمی در کشور دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اقتصاد ایران باید مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اداره شود و دولت، مردم و شرکت‌های عمومی و بخش‌های خصوصی آماده عملی شدن این اقتصاد باشند.

معاون اول رئیس جمهور برون‌گرایی در اقتصاد مقاومتی را مرتبط با صادرات عنوان کرد و افزود: صادرات غیرنفتی مسئله مهمی است که از اول انقلاب مسئولان به دنبال آن بودند و باید ظرفیت‌های کشور به این مهم کمک کند.

جهانگیری افزود: برای توسعه صادرات باید اصلاحاتی در درون کشور انجام شود و تولید کننده به نقطه‌ای برسد که کالای مرغوب وارد بازارهای بین‌المللی کند

وی تصریح کرد: در صادرات کالاهای تولیدی باید به شکل رقابتی اقدام شود و حتی‌الامکان خروج کالاهای خام در برنامه نباشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: به طور مثال ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی صادر می‌کنیم در صورتی که همین میعانات می‌تواند به بنزین مرغوب تبدیل شود و یقیناً سرمایه‌گذاری برای بخشی از مواد خام نیازمند حلقه سرمایه‌گذاری وسیع در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی، صنعتی و معدنی است.

جهانگیری پیام اصلی اقتصاد مقاومتی را تامین نیاز مردم و اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: اقتصاد کشور باید به درجه‌ای از اطمینان برسد که در مقابل تلاطم‌ها مقاوم باشد و دوام بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: همه اعم از دولت، مجلس، بخش خصوصی و نیروهای مسلح باید با هم کار کنند تا این اقتصاد که در سال ۹۴ به عنوان یک پروژه تعریف شده است در سال جاری بخش‌هایی از آن عملیاتی شود.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: همه دستگاه‌های کشور باید این اقتصاد را عملیاتی کنند و پاسخ داشته باشند که در این زمینه چه کاری صورت گرفته است و از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنند؛ امروز در هر برنامه‌ای باید دانش‌بنیان و با سیستم جدید فناوری کار کرد و متکی به روش‌های قدیم نبود تا بتوان موفق شد.

جهانگیری سال ۹۵ را سالی خوب در اقتصاد مردم عنوان کرد و گفت: در سال جدید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد مرحله اجرایی می‌شود و تحریم‌های ظالمانه برداشته شده است و همراه با صدور نفت که در چند ماه گذشته موفق‌تر بوده‌ایم، منابع مالی مختلفی وارد کشور می‌شود و این امر موجب حمایت از واحدهای کوچک اقتصادی و تولیدی و اشتغالزایی خواهد شد.

وی با اشاره‌ به رفاقت بعد از انتخابات تصریح کرد: تا هفتم اسفندماه رقابت بود، اما در هشتم اسفندماه فضای کشور عوض شد و همه باید در کنار هم به مردم خدمت کنیم و هر کس که انتخاب شده نماینده همه است.

استاندار کرمان نیز با تبریک سال جدید گفت: امیدواریم در سال جدید فصل جدیدی در اقتصاد فراهم شود؛ گل‌گهر سیرجان با تکمیل ظرفیت‌های فولاد از مبدأ تا محصول نهایی نمونه بارز الگوی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان است.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: مجموعه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی در گل گهر سیرجان اجرایی شده است و در جنوب استان از قلعه‌گنج به عنوان خدمتگزار اقتصاد مقاومتی شروع کرده‌ایم.

وی انتقال آب خلیج فارس به گل‌گهر و سیرجان را از طرح‌های مهم برای رفع مشکل بخش صنعت و معدن این شهرستان عنوان کرد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.