×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
دولتمردان ما در حفظ دستاوردهای هسته ای کوشا نبودند/ در حفاظت از جان مصطفی سهل انگاری شد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از ناب نیوز،صدیقه سالاری در روز ملی فناوری هسته ای با بیان اینکه انرژی هسته ای تقریبا حاصل تلاش وکوشش چندین ساله فرزندان ایران است، گفت: ریشه این فعالیت و تاسیس سازمان آن به قبل از انقلاب برمی گردد و در دوره های دیگر نیز تلاش هایی در این راستا انجام شد اما بیشترین کار از سال ۸۴ تا ۹۰ صورت گرفت.

مادر شهید مصطفی احمدی روشن تصریح کرد: در این مدت به غنی سازی ۳٫۵ درصد دست یافتیم که پس از ناسازگاری و عهدشکنی کشورهای غربی با ایران، دانشمندان ما تصمیم گرفتند غنی سازی ۲۰درصد هم انجام دهند.

اگر ما دستاوردی نداشتیم غرب حاضر به مذاکره با ما نبود

وی با بیان اینکه با تلاش انها و یاری خداوند این کار صورت گرفت، اظهار داشت: این موفقیت ها باعث شد دولتمردان ما دست پر پشت میز مذاکرات بنشینند؛ اگر ما چیزی نداشتیم غربی ها حاضر به مذاکره نمی شدد بلکه فشار بیشتری برای ساقط کردن ما از هستی انجام می دادند.

سالاری بیان کرد: باید بدانیم آنها بیشتر از کشور ما نیاز به برقراری روابط دارند؛ صنعتی که درکشور ما تحریم شده بود، بیشتر پیشرفت کردچرا که افراد مشغول به خدمت در این عرصه دست از توسل به دیگران کشیدند و روی پای خود ایستادند و صنعت هسته ای را درایران به جایگاه شایسته ای در سال ۹۰ و ۹۱ رساندند.

دولتمردان ما در حفظ دستاوردهای هسته ای کوشا نبودند

وی اذعان داشت: متاسفانه دولتمردان ما در حفظ این دستاوردها کوشا نبودند؛ واقعیاتی که مسئولین ما انکار کرده و آن را دروغ وشایعه می دانستند، سه روز قبل از زبان اوباما شنیدیم که تاکید کرد قلب راکتور اراک خارج و با بتن پر شده است.

مادر شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد: رییس جمهور اوباما به عنوان شخصی که در مذاکرات حضور داشته است، اعلام کرد ایران بیشترین همکاری را با ما داشته است حتی بیشتر از سطح توقع ما!

وی ابراز کرد: متاسفانه مسئولین و دولتمردان ما به جای حفظ این صنعت، قسمت اعظم آن را به باد دادند؛ آنها ۹ تن و ۸۰۰ کیلو مواد غنی شده ایران را تحویل داده و مواد خام گرفتند.

اعتماد بیش از حد به آمریکا باعث گستاخی آن شده است/ فریب امریکا را خوردن بچگانه است

سالاری عنوان کرد: من کاری با قراردادهای آنها ندارم اما می دانم آنها وظیفه دارند صنعت هسته ای را که درکشور بومی سازی شده است از دست ندهند؛ همکاری و اعتماد بیش از حد به آمریکا باعث گستاخی آنها شده که راجع به صنعت موشکی ما هم صحبت کنند و قطعا بعدها در پزشکی، داروسازی و … هم دخالت می کنند.

این مادر شهید تاکید کرد: آمریکا ثابت کرده است هیچگاه با انقلاب ما موافق نبوده است و اینکه گول آنها را بخوریم بچگانه است چرا که امریکا امتحان خود را پس داده و دوباره امتحان کردن آن اشتباه است.

تیم حفاظت سازمان برای مصطفی محافظ قرار نداده بود/ در حفاظت از جان مصطفی سهل انگاری شد

سالاری در خصوص خطراتی که شهید احمدی روشن را تهدید می کرد گفت: مصطفی ریاست تیم مبارزه با ویروس استاکس نت را داشته و حکم مدیریت این گروه به نام او بود که گروه را هدایت می کرد، ویروس را کشف کرد و دستگاه های سانتریفیوژ را از خطر نابودی نجات داد.

وی یاداور شد: درصورت فعالش شدن این ویروس خطرات بسیاری صنعت هسته ای مارا تهدید می کرد که چندی قبل سخنگوی وزارت امور خارجه را این خطرات را نام برد.

مادر شهید احمدی روشن تصریح کرد: با چنین مسئولیتی اما به دلیل سهل انگاری تیم حفاظت سازمان، برای مصطفی محافظ قرار نداده بودند و تنها وسیله دفاعی او یک اسلحه بود که روزی به من گفت این اسلحه ماسماسکی بیشتر نیست چرا که اگر فردی قصد ترور مرا داشته باشد، به گونه ای جلو می آید که من نتوانم از ان استفاده کنم و همین اتفاق هم افتاد.

وی بیان کرد: مصطفی را تعقیب می کردند و به مکالماتش گوش می دادند اما کسی این تهدیدات را جدی نگرفت تا که شهید شد.

این مادر شهید هسته ای اظهار کرد: چنین کسی برای مملکت و ولایت مثمر ثمر بود و با شهادت، او را نه تنها از ما که از مردم ایران گرفتند چرا که امثال مصطفی که برای کشور کار می کنند متعلق به ملت هستند چون بیشترین فایده را برای دین و کشور و مردم دارند.

برای بازداشتن کشورهای دیگر از فکر حمله به ایران به صنعت دفاعی نیاز داریم

سالاری عنوان کرد: فرزند ما در راه دین به شهادت رسید و ما برای حفظ نظام سکوت کردیم اما واقعیت امر این بود که در حفاظت از جان او سهل انگاری شد و علی رغم هشدارهایی که داده شد کسی گوش نداد.

وی گفت: ما باید دستاوردهای نظام و آنچه داریم حفظ کنیم؛ رهبری فرمودند اگر صنعت موشکی نداشته باشیم هر کشور سطح پایینی به خود اجازه می دهد در برابر ایران فکرهای بیهوده به سرش بزند لذا باید وسیله دفاعی مناسبی داشته باشیم.

مادر شهید مصطفی احمدی روشن خاطرنشان کرد: ما خواستار جنگ نیستیم اما برای بازداشتن دیگر کشورها برای حمله به ایران به این امکانات دفاعی نیاز داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.