×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
دیابت و خانواده شعار امسال هفته دیابت/ ده هزار نفر مبتلا به دیابت در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” بیماری دیابت یک بیماری غیر واگیر است که در اثر افزایش سطح قند در خون ایجاد می شود.
در گفت وگوی خبرنگار ما به مناسبت هفته جهانی دیابت با مهندس اسدی مدیر گروه بیماری های بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان،وی در خصوص بیماری دیابت اظهارداشت:۷۱درصد کل مرگها در دنیا و کشور مربوط به چهار بیماری دیابت سرطان ها،بیماری های قلبی،بیماری های تنفسی و عروقی است.
وی در ادامه اذعان داشت:در دنیا سالانه ۴۳ درصد مرگ ها در زیر سن ۷۰ سال مربوط به دیابت است ،در سیرجان در حال حاضر ۱۳ درصد شیوع بیماری دیابت در جمعیت بالای ۳۰سال داریم و در حال حاضر  ۶۰۰۰تا ۱۰۰۰۰ هزار نفر مبتلا به دیابت است که تاده سال آینده با توجه به کم تحرکی و مصرف بی رویه قند و چربی این تعداد در شهرستان به عدد۲۰ هزار نفر خواهد رسید.
مدیر گروه بیماری های بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان در خصوص تغذیه مناسب و سالم اظهارداشت: عدم مصرف غذاهایی آماده،کاهش مصرف قند و شیرینی،ورزش و تحرک بدنی،حداقل نیم ساعت پیاده روی در روز عدم مصرف سیگار و قلیان،مصرف سبزیجات و میوه جات حداقل دو مرتبه در ۲۴ ساعت زندگی، جلوگیری از چاقی و چاق شدن افرادبالای ۳۰سال حتما ۶ ماه یکبار قند و چربی و فشارخون خود را چک کنند.
وی در خصوص عوارض بیماری دیابت گفت:مشکلات بینایی و حتی کوری کامل، قطع پاها و قطع عضو از کار افتادن کلیه ها و درنهایت مرگ ازمهمترین عوارض دیابت هستند و دیابت و خانواده شعار امسال هفته دیابت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.