×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
دیدار دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با امام جمعه سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان به مناسبت ۹ دی با  امام جمعه شهرستان سیرجان دیدارکردند.
در ابتدا این دیدار حجت السلام والمسلمین محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان گفت:با توجه به روایت پیامبر اکرم (ص) هنگامی که فتنه ها رو می آورند شبیه حق است و زمانی که پشت میکند حقیقتا نشان داده می شود،لذا یک ولایتمدار باید به خوبی فتنه ها را بشناسد و به فرموده رهبر انقلاب اسلامی فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد.
وی در ادامه افزود: هنگامی که افراد وارد کوره فتنه میشوند به دو گروه تقسیم میشوند،عده ای آبدیده می شوند و سرافراز بیرون می آیند مانند آیت الله مرحوم ابواقاسم خزعلی به محض این که دید فرزندش جزو فتنه گران است فرزند خود را طرد کرد.
محمدی در ادامه اظهار داشت: عده ای دیگر که وارد کوره فتنه می شوند بر خلاف آیت الله خز علی دچار دوگانگی رفتاری می شوند و در مقابل فرزندان به فرموده آیه (اولادکم فتنه /انفال ۲۸) که فتنه نامیده شدند کوتاه آمدند و از فریب خوردگان شدند و اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که به محض ریزش بعضی افراد ،افراد دیگری رویش میکنند همانند شهید حججی که در مقابل فتنه و تکفیر باعث سر بلندی این ملت شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج در پایان افزود: لذا باید در مقابل با فتنه ها با بصیرت عمل کنیم همانطور که ۹دی ۸۸در تاریخ ماندگار شد و در مقابل عده ای فتنه گر مردم ایستادند و فتنه را خاموش کردند و وظیفه امروز ما این است که بر بصیرت خود بیفزاییم و در مقابل فتنه ها اعم از اقتصادی سیاسی ،فرهنگی،اجتماعی ،قد علم کنیم و پشتوانه رهبر فرزانه انقلاب باشیم که مایه سربلندی اسلام، ایران و انقلاب است.
در ادامه دکتر یعقوبی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت:با توجه به جریان نفوذی که مقام معظم رهبری می فرمایند،دانشگاه پایگاه اصلی انقلاب است و دشمنان برای نفوذ به آن دلبسته اند و بسیج دانشجویی نقش کلیدی دارد که باید در زمینه این دلبستگی دشمن هوشیارانه عمل کند.
وی ادامه داد:بسیج دانشجویی در دانشگاه ها یک تشکل دانشجویی است اما با سایر تشکل ها متفاوت است و تفاوت بسیج دانشجویی با سایر تشکل ها فراجناحی بودن بسیج دانشجویی است یعنی بسیج دانشجویی در هیچ جناح سیاسی هضم نمی شود .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان افزود:بسیج در مواقع لزوم قوی،دقیق،مستدل و به هنگام عمل می کند،مانند اعلام مواضع در خصوص فتنه سال ۸۸ و همچین حضور داوطلبانه و خود جوش با بصیرت در ۹ دی است.
دکتر یعقوبی بیان کرد:۹دی بر پایه هوشیاری ،ولایت مداری ،بصیرت،ایران دوستی و مسئولیت پذیری ملت ایران بود که در سال ۸۸انجام دادند و می توان آن را تشییع جنازه فتنه نام گذاری کرد.
وی افزود:۹ دی ۸۸ حادثه کوچکی نیست بلکه حرکتی عظیم و ماندگار مردمی شبیه حرکت بزرگ ملت در روز های اول انقلاب است.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان ضمن تقدیر و تشکر از دانشجویان بسیجی و مسئولین دانشگاه حماسه ۹ دی را گرامی داشتند.

وی افزود: کسانی که به خودشان در سال ۸۸ اجازه دادند فتنه انجام دهند و عکس امام و رهبری و شهدا را پاره کردند و باعث بی نظمی در خیابان ها شدند وترور مقابل با نظام و ترور مقابل خون شهیدان کردند هیچ گونه تقوایی نداشتند،چون اگر تقوا داشتند هرگز دست به فتنه نمی زدند.
امام جمعه شهرستان سیرجان عنوان کرد :با توجه به توهین فتنه گران به ساحت مقدس امام حسین (ع)در روز عاشورا ۸۸ فتنه گران را خود پرست،خود خواه و متکبر و بی تقوا دانست.وگفت فتنه گران با عملشان دز سال ۸۸ برای نظام هزینه تراشیدند.
نمایند ولی فقیه ادامه دادند: دست هایی در کار است که می خواهند مردم را ناامید کنند و برنامه ریزی می کنند کشور را به هم بریزند و به زور می خواهند مردم را به جان هم بیندازند و فتنه ۸۸ دیگری را رقم بزنند. ولی آن ها با تدابیر مقام معظم رهبری ذلیل شدند و مثل همیشه انقلاب ما با فراز و نشیب هایی که داشت همیشه پیروز بوده است و این از برکت وجود بچه های انقلابی ،بسیجی و حزب الهی است.
حسینی ادامه داد:امید مقام معظم رهبری به شما جوانان دانشجوی بسیجی است و فتنه سال ۸۸فتنه اول نبود و آخرین هم نیست و به دانشجویان بسیجی و مسئولین دانشگاه ها توصیه کرد با حضور شما جوانان در صحنه،با مطالبه گری درست،با مطالعه دقیق با بیان و مطلب درست روشنگری کنید تا مسیر از صراط مستقیم و درست خارج نشود.
وی در ادامه از مردم شهرستان سیرجان جهت شرکت در مراسم سالگرد ۹ دی و محکومیت فتنه گران که در مسجد امیر المومنین برگزار میگردد دعوت کرد.
در پایان این دیدار مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گفت :۹ دی یکی ازایام الله و روز تجدید پیوند ملت با ولایت است و این حماسه در نظام دینی است.
علی سلیمی دریابیگی با تقدیر از اما جمعه محترم سیرجان بیان کرد:شناخت موقعیت و حضور در لحظه های مناسب و مورد نیاز اساسی همه کار های بسیج دانشجویی است و اگر ملتی بیدار،آگاه،با عزم و متکی بر ایمان همراه بر رویش باشد بر هر توطئه ای غلبه خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.