×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
راه نجات کشور از بیگانگان اقدام جدی در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش “سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با ابراز تأسف از کشته شدن بیش از ۳۵۰ نفر در حوادث رانندگی ایام تعطیلات سال نو گفت: باوجود تأکیدات مسئولان به بحث جریمه‌ها و سایر راه‌کارهای بازدارنده، اما عده‌ای نتوانستند خود را با فرهنگ راهنمایی و رانندگی همسو کنند.

وی تأکید کرد: عدم رعایت قوانین رانندگی توسط برخی‌ها موجب شده است، عده‌ای بی‌گناه هم در تلفات جاده‌ای داشته باشیم، بنابراین لازم است، مردم خود در این زمینه اقدام کنند و مسئولان نیز با قاطعیت به قوانین بپردازند.

حسینی با تبریک سال نو و میلاد حضرت زهرا (س) افزود: الگوپذیری ما از آن حضرت، بزرگ‌ترین سرمایهٔ زندگی معنوی و به سبک اسلامی است که آن حضرت در همهٔ خصائل و فضائل همانند عبادت، بندگی، ولایت‌پذیری و ارزش‌های اسلامی نمونه و سرآمد بودند و این از افتخارات ما شیعیان است که اقتدا و الگوی ما دخت نبی اکرم اسلام (ص) باشد و خداوند هنگام تولدش نوری را از آن حضرت آشکار کرد و نزد خدا بسیار محبوب است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید اظهار داشت: تنها راه نجات کشور ما از بیگانگان اقدام جدی در اقتصاد مقاومتی است و این نظر همهٔ کارشناسان اقتصادی است تا بتوانیم در برابر هر حرکت دشمن بایستیم و استقلال خود را در همه حال حفظ کنیم و همچنان پیشرفت را در همهٔ زمینه‌های علمی، نظامی و اقتصادی داشته باشیم.

خطیب جمعه سیرجان ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی را از تأکیدات دین اسلام عنوان کرد و ادامه داد: ملت ایران با نگاه به درون و ظرفیت‌های خود از سختی‌ها عبور کرد و همچنان که در هشت سال دفاع مقدس یا تحریم‌ها ایستاد، من‌بعد نیز در مقابل هر زورگویی استکبار می‌ایستد و همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام فرموده بودند، آمریکا برای ملت ایران هیچ گاه قابل اعتماد نیست، گرچه امروز هم زمزمهٔ تحریم‌ها برای توان موشکی ایران دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: کشور و ملت ایران و نظام اسلامی همانند سایر کشورها باید قدرت دفاعی داشته باشد و این حرف‌های نامربوط سران برخی کشورهای استکباری که توان موشکی ایران نباید باشد و این نقض قطعنامه‌های برجام است، ما اعلام می‌کنیم از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم.

امام جمعه سیرجان عنوان کرد: ملت ایران برای تقویت بنیهٔ دفاعی خود در چهارچوب قوانین بین‌المللی اقدام می‌کند و هیچ‌گاه به جز دفاع از خود برنامهٔ دیگری نداریم.

وی با توصیه به وحدت و همدلی همه مسئولان و مردم تصریح کرد: این همدلی و هم‌زبانی که رهبری معظم در سال قبل نام‌گذاری فرمودند، همیشگی است و دشمنان روزنه امیدشان در شکست ملت ایران تفرقه و تشتت هست که این آرزو با بصیرت مردم میسر نمی‌شود

حسینی در خطبه دوم به سبک زندگی اسلامی و تقوا در همه زوایای زندگی پرداخت و با نقل حدیثی از حضرت امام رضا (ع)  تفکر برای دانشمند شدن در دین خدا، میانه‌روی در زندگی و صبوری در مشکلات را سه خصلت متقین و مؤمنین عنوان کرد و ابراز داشت: اهمیت نماز بر اساس این روایات است و نحس بودن عدد ۱۳ یا روز ۱۳ بر اساس اعتقادات برخی از مردم بی‌پایه و اساس است

امام جمعه سیرجان اظهار داشت: خیلی از مسائل خرافی که در فرهنگ ما آمده است مربوط به طاغوتیان است که می‌خواستند مردم در خرافه باشند و گرنه نحوست و نحسی عملکرد بد انسان است.

وی متذکر شد: گرچه تفریح و طبیعت دیدن در دین تأکید شده است اما این تفریح را نباید به حساب یک خرافه گذاشت و از سفارشات دینی مبنی بر سیر و سیاحت با هدف شناخت قدرت خداوند نزدیکی بیشتر با خالق هستی دور شد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.