×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
رسانه ها فضای ظلم و فساد دوران پهلوی را به خوبی نشان نداده اند/ جوانان باید همه چیز را بدانند تا گول نخورند

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از “ناب نیوز”خسرو معتضد در انتقاد از عملکرد رسانه ها در راستای اطلاع رسانی صحیح از حال و هوای انقلاب گفت: مردم هیچ آگاهی از گذشته های نزدیک ندارند؛ البته سالخوردگان در آن جریانات حضور داشته اند اما نسلی که در این ۳۷ سال به دنیا آمده گذشته را نمی داند و این به دلیل ضعف دستگاه های تبلیغاتی اعم از رادیو و تلویزیون، رسانه ها و مطبوعات است.
این کارشناس مسائل تاریخی اذعان داشت: جوانان ناآگاه به مسائل تاریخی به شدت تحت تاثیر رسانه های بیگانه و معاند قرار گرفته و به هرسویی که باد بوزد حرکت می کنند.
وی با انتقاد از اینکه بسیاری از جوانان نمی دانند علت اصلی انقلاب چه بوده است؛ بیان کرد: سال ها قبل در انگلستان روزنامه ای دیدم که با قیمت کم، تاریخ بریتانیا را با عکس، تصاویر و با زبان ساده و گویا منتشر می کرد.
معتضد افزود: اما در کشور ما اساتیدی هستند که مردم حرف آنها را نمی فهمند و فقط در رسانه ها اظهار فضل می کنند.
این روزنامه نگار و نویسنده کشور اظهار کرد: برخی گمان می کنند مردم در سال ۵۶ انقلاب کردند تا فقط اسلام به مملکت برگردد در حالیکه مسئله فقط اسلام نبود؛ مردم می خواستند از حکومت ظلم و ستم نجات یابند.
وی تصریح کرد: فضای آن زمان فضای ظلم و فسادهای اخلاقی و مالی و … بود و اکثریت مردم از این تبعیض و فسادها ناراضی بودند.
معتضد یادآور شد: در فضای مجازی مطالب اشتباهی در خصوص آن زمان دیده می شود که باید به آنها پاسخ داده شود؛ رسانه ها و خبرگزاری های مختلف کشور باید ظلم و ستم آن زمان را به درستی نشان دهند و مردم را آگاه نمایند.
وی در ادامه ابراز کرد: مردم باید بدانند تا گول نخورند؛ در سریال معمای شاه وقایع و فساد پهلوی به خوبی نمایش داده شده و زحمت زیادی برای این کار کشیده اند اما می بینیم که در مقابل این سریال موضع گیری می کنند.
این تاریخ نگار برجسته بااشاره به ۱۲ فروردین و رای مردم به جمهوری اسلامی عنوان کرد: مردم ایران مردم فهمیده ای هستند، در ان زمان نیز با توجه به احترام به لباس روحانیون به عنوان نمایندگان دین و زندگی ساده و صداقتی که داشتند، مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.
معتضد خاطرنشان کرد: حاکم واقعی مملکت مردم هستند که باید همه چیز را بدانند، همه باید آگاه باشند که ما انقلاب کردیم تا تبعیض وفساد در جامعه نباشد و اخلاق حکم فرما شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.