×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
رمز و راز میتینگ های خانوادگی از کیش تا ارگ جدید بم

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،سابقه حاشیه سفرهای خانواده رفسنجانی به خاطرات اکبر رفسنجانی از جت اسکی سواری خودش و مهدی (پسرش که هم اکنون در زندان است) در آبهای سد لتیان و همزمان با روزهای عاشورا و تاسوعا بر می گردد. آخرین بار نیز سفر فائزه رفسنجانی به چند ایالت آمریکا در بهمن و اسفند ماه ۹۴ و سفر هاشمی به اتفاق سید حسن خمینی به شمال برای این خانواده حاشیه ساز شده بود.

در اولین روز سال نو اکبر هاشمی پس از سفره ی عاری از ریای هفت سین خود که تصویر آن را در رسانه ها پخش کرد مستقیم و بدون فوت وقت به کیش سفر می کند.
شبکه اطلاع رسانی راه دانااوایل امسال نوشت: هاشمی رفسنجانی به همراه خانواده و فامیل در قالب گروهی ۱۳۰ نفره وارد جزیره کیش شدند و جالب اینجاست که مورد استقبال رسمی نیز قرار گرفتند و این سفر همانند سفرهای قبلی برای این خانواده حاشیه ساز بود. از جمله حواشی این سفرافتتاح ساختمان دانشگاه آزاد واحد بین‌المللی کیش، دیدارهایی خصوصی و کاری با رئیس‌جمهور درمحل استراحتشان و جلساتی با آقای مهندس ترکان مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مناطق آزاد با حضور مدیران مناطق آزاد کشور و دیدار با ۶۰ تن از تجار و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی موجود در کیش،بازدید از عسلوئیه بود البته می توان گفت دومین اردوگاه اصلاحات پس از اولین میتینگ  سیاسی اصلاحات در حصارک  در کیش تشکیل شد چرا که در این سفر رئیس دولت اعتدال و سید حسن خمینی هم  به هاشمی ملحق شدند.
اما آنچه که این سفر را جذاب می کند پروژهای رسانه ای بود که توسط  اردوگاه اصلاحات برای پشت پرده ماندن برخی رخدادها رقم خورد که از جمله آن می توان به انتشار اخباری مبنی بر برکناری فرماندار بندرلنگه به خاطر ایجاد حواشی در کیش، درخواست ترک تیم حفاظت سپاه انصار از هتل محل اقامت روحانی  واستقرار در سپاه کیش با وجود استقرار تعداد زیادی بادیگاردهایی با لباس شخصی سیاه رنگ و صورت های پوشیده ، عدم تردد تا شعاع یک کیلومتری هتل ، حضور شخصیت های ضد انقلاب و وابستگان سیاسی به ضد انقلاب ، ورود شخصیت های عربی و غربی به کیش برای شرکت در جلسات سیاسی کانون اصلاحات و همچنین مرخصی مهدی هاشمی  و حضور او در کیش اشاره کرد.
در حالی که این اخبار را خیلی از کانال ها و شبکه های اجتماعی  کار کردند، اما یک منبع آگاه این سفر ها را این گونه تحلیل می کند: اصل این سفر درست و توسط هاشمی و روحانی انجام شده و حتی برگزاری جلسات توسط برخی افراد در کیش را می توان صحه نهاد اما در کنار این سفر پروژه ای وجود دارد که کانون رسانه ای اصلاحات به آن دامن زد و آن انتشار اخبار کذب در خصوص حواشی این سفر است.
وی ادامه داد: یکی از این شایعات اشاره به این داشت که تعدادی از محافظین پاسدار را از هتل محل اقامت روحانی و هاشمی بیرون کرده و به جای دیگر فرستاده اند که این خبر صحت ندارد چرا که آن ها خوب می دانند که اگر پاسداران سپاه انصار نباشند این ها جرات این سفرها را ندارند و می دانند که اگر یک ساعت نباشند و حفاظت نکنند مشخص نیست چه دوستانشان و چه دشمنانشان چه بلایی سرشان باورند.
این منبع آگاه ادامه داد: در مورد دیگری به ورود هیات خارجی وبرگزاری نشست هایی با آنها اشاره شده که کذب است. هر چند یک هواپیمایی خریداری شده توسط ایران در اولین پرواز خود به کیش وارد شده است و حامل تعدادی افراد با ملیت هایی از جمله اردنی بوده است ولی برای ورود این پرواز به کیش تبانی شده بوده است تا با این سفرها همزمان شود.
وی تصریح کرد: بر این اساس می توان تحلیل کرد این حواشی کذب ، نوعی پمپاژ خبری و هدفمند از سوی اردوگاه اصلاحات است به منظور گرفتن حرکات رادیکال از نیروهای انقلابی و متهم کردن به تندروی و افراطی  گری است. به علاوه تلاش برای یارگیری از اشخاص و گروه های خاص برای تقویت بدنه ی اجتماعی اصلاحات است و برای تایید این تحلیل ارجاع به تکذیبه دفترهاشمی و رسانه های آن ها کفایت می کند چرا که رسانه  منسوب به آن ها یعنی انتخاب در خبری اعلام کرد«اکنون باید منتظر ماند که آیا تندروها با اقدامات بعدی خود مات خواهند شد یا همین کیش برایشان کفایت می‌کند.
اما نکته قابل تامل اینجاست که استان کرمان محل سومین میتینگ  سیاسی اصلاحات و دومین سفر نوروزی خواص اصلاحات می گردد.
ارگ جدید بم نوروز ۹۵ شاهد حضور تفریحی و بازدیدی حسین مرعشی محکوم فتنه و مفسد سیاسی و اقتصادی به همراه تیمی از آلمان و فاضل مسعود مدیر عامل صنایع خودروسازی جهت بازدید از کارخانه ی ماشین کرمان موتور بود شایان ذکر است مرعشی مکتب شخص اول مکتب  اقتصاد لیبرالی  در جریان کارگزاران و در دولت هاشمی است که سرمایه گذاری های هنگفتی را در عرصه های مختلف دارد. اما پروژه های کانون اصلاحات از اینجا جذاب تر می شود چرا که حامیان اصلاحات در پی سلسله جلساتشان این بار در جنوب کرمان جمع می شوند.
پایگاه اطلاع رسانی دقیانوس درخبری پرده از سفر بی سر و صدای حسن خمینی به جیرفت وعنبرآباد برداشت وعکس هایی  ازمحل اقامت وی منتشر کرد .
محل اقامت وی باغ ولی الله وطن خواه از خوانین زمان پهلوی بود که فرزندانش اکنون در آمریکا به سر می برند و عکس های منتشر شده احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی در صفحه ی اینستاگرامش پس از قشم شاهد این حضور است.
درسلسله مراتب این سفرها ودر لابی اصلاحات  دعایی مدیر مسئول روزنامه  ی اطلاعات و عضو کانون مرکزی اصلاحات  به همراه فرزندانش و اقوامش  زینب،مجتبی ،هانیه ، زهرا، لیلا، جعفر وعباس دعائی ،خانم حائری، فاطمه سادات موسوی خامنه،محمد و ریحانه و فاطمه نادری ،میثم و طه ایوبی،دلیری ،کریمی و جاهانگیری معاون اول رئیس جمهور ،خانواده داریوش بابک،علیرضا ،زینب و زهرا بابک ، هایده حاج حاتم،اسماعیل میرفخرایی،نرگس فیض بخش حضور داشته اند وجالب این است سفر این افراد با پروازهای کرمان صورت نگرفته است!بدیهی است این سفرهای حلقه ای بیش از بیش پرده از رمز و راز میتینگ  های خانوادگی اصلاح طلبان برمی دارد و این سوال را در اذهان تداعی می کند اصلاح طلبان به چه می اندیشند ؟چرا مناطق آزاد مقصد آن هاست؟آیا فتنه ی بزرگتری در راه است ؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.