×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
روزه سکوت دولت؛ ۳ هزار میلیارد دلار از دارایی های ایران را بر باد داد/انفعال وزارت خارجه عامل گستاخی شیوخ عرب نشین

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل ازآرمان کرمان، “احمد بلال” وزیر اطلاع رسانی سودان در گفتگو با روزنامه عربستانی الشرق الاوسط به تبعیت از مقامات عربستانی گفته که کشورش قصد عادی سازی روابط خود با ایران را ندارد!

وی همچنین در اظهارنظری دیگر ایران را متهم به دخالت در امور داخلی سوریه، یمن، لبنان و عراق کرد ، کشور ما را خطرناک‌تر از داعش دانست!

با وجود این اظهارات وزارت خارجه همچنان به انفعال خود ادامه داده و در مقابل توهین های شیوخ عربی به ملت بزرگ ایران هم چنان ساکت مانده است .

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه گفت: اظهارات احمقانه احمد بلال وزیر اطلاع رسانی سودان تکرار اظهارات مقامات سعودی می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سودان به عنوان کشوری که در شمال آفریقا واقع شده متاسفانه هیئت حاکمه این کشور با اقدامات سخیف و ضعبف خود این کشور را به قسمت تقسیم کرده و بخش جنوبی را هم در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده اند.

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: حضور بیش از ۱۰۰۰ نیروی نظامی رژیم منحوس صهیونیستی در جنوب سودان و هزاران مستشار دیگر از آمریکا ، غرب و اسرائیل نشان می دهد که دولتمردان سودان برای حفظ منافع خود حاضر شدند این کشور را تقدیم رژیم صهیونیستی کنند.

هانی زاده بیان داشت: اظهارات احمد بلال که خود یکی از سرکردگان داعش و وابستگان وهابت است نشان می دهد که سودان به علت کمک مالی آل سعود تحت فشار قرار گرفته و اینگونه اظهارات غیر دیپلماتیک و نسنجیده نشان می دهد که حاکمان سودان عقلانیت لازم را برای حاکمیت بر مردم فقیر و رنج دیده سودان را ندارند.

وی یادآور شد: متاسفانه بنا بر دلایلی در گذشته روابط ایران با سودان که یک کشور فقیر و عجب افتاده است گسترش یافته و کمک های مالی فراوانی به این کشور ارسال گردیده متاسفانه عربستان ورود پیدا کرد و با تطمیع مسئولان این کشور آن ها را در مقابل ایران قرار داد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: چگونه است که ایران در گذشته به عنوان کشور دوست ایران محسوب می شد و اکنون از سوی مقامات این کشور به عنوان کشوری که از داعش خطرناک تر است مورد حمله قرار می گیرد.

هانی زاده مطرح کرد: کمک های میلیاردی ایران به سودان بدون دریافت هیچ گونه تضمینی در اختیار این کشور قرار گرفته و امکان دریافت مجدد آن وجود ندارد مگر اینکه از طریق شکایت و طرح موضوع در  دادگاه لاهه گرچه به نظر می رسد باز پس گیری این مبالغ امری غیر ممکن و دشوار است.

وی در خاتمه تاکید کرد: متاسفانه وزارت خارجه ما تاکنون موضعی در مقابل اظهارات سخیف احمد بلال نداشته و به نظر می رسد به دلیل برخی مصلحت بینی ها و عدم توجه رسانه ها به این موضوع سکوت پیشه کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.