×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
رونمایی از تمبر استاد باستانی‌پاریزی در آیین عصر پاییزی

به گزارش“سیرجان خبر” محمدابراهیم باستانی‌پاریزی در سوم دی ‌ماه ۱۳۰۴ خورشیدی در پاریز از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد و در تاریخ  پنجم فروردین ماه سال جاری در سن ۸۹ سالگی  بر اثر بیماری نارسایی کبد در بیمارستان مهر تهران درگذشت.

وی نویسنده، تاریخ‌دان، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و استاد تمام دانشگاه تهران در رشته تاریخ بود.

استاد باستانی‌پاریزی از مفاخر بزرگ عصر حاضر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم یادبودی به نام عصر پاریزی ویژه این استاد فقید در مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمان  اظهار داشت: در وادی فرهنگ لازم نیست، اهل یک شهر خاص باشید تا قدر ادیبان، مورخان و هنروران را بدانید و مهم نیست ادیب و سخنور باشید تا با آثار و نوشتار بزرگان فرهنگ و ادب آشنا شوید و لازم نیست کرمانی باشید تا نام  بزرگی چون استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی را شنیده باشید، زیرا او ورای انتصاب مکانی به کرمان و کرمانیان یکی از مفاخر بزرگ عصر ما بود.

فرشید فلاح بیان داشت: استاد پاریزی بزرگ بود و از اهالی امروز و با تمام افق‌های باز نسبت داشت بزرگ‌مردی که در عمر پربار خویش به گواه خاطرات و نشانه‌های ارزشمندی که دلیل آشکار تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اوست، هیچ‌گاه از تلاش دست نکشید.

وی عنوان کرد: باستانی‌پاریزی طی هفت دهه از عمر پرفعالیت فرهنگی، هنری و ادبی خود بیش از ۶۰ عنوان کتاب ارزشمند را به یادگار گذاشت تا نام خویش را در زمره مفاخر این مرز و بوم به یادگار بگذارد.

رونمایی از تمبر استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی

حجت‌الاسلام حجت‌الله نیکی‌ملکی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیام وزیر ارشاد که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی صادره شده بود را قرائت کرد.

همچنین مصطفی سلطانی مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان نیز پیام استاندار کرمان را در مورد باستانی‌پاریزی قرائت کرد.

در این مراسم که با حضور فرزند استاد برگزار شد از تمبر استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی رونمایی شد و در ادامه این جلسه تعدادی از دوستان و شاگردان استاد به بیان خاطرات و ویژگی‌های منحصر به‌فرد وی پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.