×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
سایت زباله شهرداری سیرجان آتش گرفت

به گزارش“سیرجان خبر” سایت دفن زباله شهرداری سیرجان واقع در ۲۰کیلومتری محور سیرجان-شیراز بامداد جمعه دچار آتش سوزی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان در این رابطه گفت: نخستین ساعات بامداد جمعه، پس از اعلام گزارش آتش سوزی در سایت دفن زباله به مرکز ۱۲۵، بلافاصله دو تیم عملیاتی با حضور به موقع در محل، مانع از ایجاد دود ناشی از سوختن زباله ها در آسمان اطراف شهر شدند.

آتشپاد سوم مهدی فیروزآبادی افزود: با توجه به حجم بالای زباله ها و گسترش حریق، هماهنگی های لازم با معاونت خدمات شهری شهرداری و سازمان مدیریت پسماند نسبت به اختصاص و اعزام چند دستگاه لودر به محل حادثه انجام شد و پس از چند ساعت موفق به اطفای حریق شدیم.

وی با اشاره به وجود هزاران ماده سرطان‌زا در دود حاصل از سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پسماندها، که هر کدام به تنهایی برای ایجاد سرطان‌های کشنده کافی است، اضافه کرد: خاکستر باقی‌مانده از سوزاندن زباله و پلاستیک نیز حاوی تجمع غلیظی از مواد سرطان‌زا است که خاک و آب را آلوده می‌کند و بر اثر وزش باد، هوا را نیز می‌آلاید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان بیان کرد: دود ناشی از آتش سوزی یکی از مهم ترین منابع آلودگی هوا محسوب می شود که حاوی ذرات آلاینده ای است که در نتیجه سوختن پوشش گیاهی، مصالح ساختمانی و مواد دیگر تولید می شوند و این ذرات ریز اگر وارد سیستم تنفسی و یا چشم شوند باعث بیماری می شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.