×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024
سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای مختلف از ترمینال پسته ودهکده جهانی گلیم شیرکی سیرجان بازدید کردند/تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” دروز گذشته معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و سفرا و رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف دنیا در بدو ورود به شهرستان سیرجان به همراه استاندار کرمان از کارخانه فراوری پسته جلال آباد که بزرگترین کارخانه فرآوری، شکست و بسته بندی پسته ایران است، بازدید کردند.

سفرای کشورهای خارجی و هیئت همراه پس از بازدید از کارخانه پسته جلال آباد به دارستان دهکده جهانی گلیم شیرکی پیچ رفتند و مراحل کامل بافت گلیم شیرکی پیچ از چیدن پشم تا مرحله نهایی بافت را از نزدیک دیدند و با این هنر زیبای سیرجانی آشنا شدند.

فرماندار شهرستان سیررجان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: هدف از دعوت این سفرا به شهرستان سیرجان، شهر جهانی گلیم؛آشنایی اقصی نقاط جهان با هنر دست هنرمندان سیرجانی و گلیم شیرکی پیچ است.

محمود آبادی در ادامه گفت: این گلیم به نوبه خود در کل دنیا منحصر به فرد و محدود به شهرستان سیرجان است که حدود سه سال قبل ثبت جهانی شد و با سفر رایزنان اقتصادی و سفرای کشورهای خارجه به شهرستان سیرجان میراث فرهنگی و هنر ارزشمند گلیم‌بافی به آنان معرفی شد تا این سفرا به نوعی مبلغان ما در سراسر دنیا باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.