×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی همراه با کرسی آزاد اندیشی در روستای محمدآباد ارزوئیه برگزار شد

فرمانده سپاه ناحیه ارزوئیه هدف از برگزاریِ همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب کرسی آزاد اندیشی را در راستای حل مسئله هویت بخشی به جوانان روستا مطرح کرد.

به گزارش سیرجان خبر؛ عنایت اله دهقان، رئیس دادگاه عمومی شهرستان ارزوئیه ضمن تشکر ویژه از فرمانده سپاه ناحیه ارزوئیه، سرگرد پاسدار اسماعیلی کاخ جهت ترتیب همایشاتی در خصوص پیگیری مسائل مرتبط با جوانان، زهد، ایمان، ورع و تقوا را از عوامل تکامل شخصیت انسانی دانست و این موارد را در ترک محرمات و انجام واجبات مطرح کرد.

وی بیان کرد: امروز شاهد آنیم که قسم دروغ رایج شده است و همین به نوبه ی خود عواقب خطرناکِ بسیاری را به همراه دارد اما دیگر موردی که امروزه در جامعه و این روستا شاهد آنیم خودکُشی جوانان است.

عنایت اله دهقان در ادامه تصریح کرد: در مبحث خودکُشی قطعا پیشینه ای بوده است و جوان علی الظاهر دلایلی برای انجام این عمل داشته است که مصرف مواد مخدر هم در این زمینه نقش دارد که در اینجا باید تحولات ایجاد شده در زمینه روحی و جسمی جوان را در نظر داشته باشیم که عدم علاقه به فعالیت های روزمره، کسالت و خستگی از عواملی است که این تهدید یا همان مرگ داوطلبانه را نمایان میکند.

وی خاطر نشان کرد: ایمان و تقوای الهی و توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار عامل پیروزی همه علی الخصوص جوانان است و هرچه ایمان و تقوا بیشتر باشد پذیرش مشکلات و حل آن آسان تر است چرا که پیامبران هم در شرایط بسیار سخت قرار می گرفتند منتهی ایمان و تقوا و باور قلبی به وجود خدا آنان را پیروز میکرد.

اعتقادات قوی، جبران کننده نقص های موجود در زمینه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی

حجت الاسلام دکتر نصرالله پور امام جمعه ارزوئیه با بیان اینکه خانواده و دوستان نقش به سزایی در جبران خلاء عاطفی فرد آسیب دیده می توانند داشته باشند و بیان کرد: سبک زندگی اسلامی مرز افسردگی را در جامعه کاهش میدهد.

نصرالله پور یکی از مشکلات اساسی جامعه را بیکاری جوانان مطرح کرد و اظهار کرد: دولت سیاست های کلانی در این خصوص اتخاذ کرده است ولی متاسفانه امروز شاهد آنیم که بخش مهمی از ناامیدی جوانان به بیکاری برمی گردد و جوان را تا مرز افسردگی پیش می برد.

امام جمعه ارزوئیه بیان کرد: مسئله ازدواج یکی از راهکارهای کاهش آسیب اجتماعی و نیاز نسل جوان است که به دلایل مختلف فرهنگی و مشکلات اقتصادی شرایط این امر مهیا نیست.

وی با توجه به فشارهای اقتصادی اخیر کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه بی تدبیری مسئولین ملت را تحت فشار می گذارد و آسیب های اجتماعی از همه طرف خود را نمایان می کند یک روز در قالب رفراندوم و روز دیگر حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را گرم می کنند البته این آسیب های چند وجهی علل مختلفی دارد. اما ما به عنوان ملت و مردم می توانیم خودمان را از آسیب ها حفظ کنیم که در اینجا اعتقادات قوی، جبران کننده نقص های فرهنگی، سیاسی و تربیتی و اجتماعی است.

سرهنگ پورامینایی فرمانده انتظامی شهرستان ارزوئیه بیان کرد امروز ما در شهرستان و همچنین در روستای محمدآباد شاهد امنیت پایدار و خوبی هستیم که این امنیت محصول جمعی است و نیروی انتظامی این امنیت را با کمک بسیج و شما خانواده ها و آموزش و پرورش می بیند.

در پایان سرگرد پاسدار اسماعیلی کاخ فرمانده سپاه ناحیه ارزوئیه پایگاه مقاومت بسیج را به عنوان نیروهای ضابط قضایی به عنوان بازوهای دستگاه قضا در روستا ها عنوان کرد و بیان کرد: با اعتمادی که بین بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه قضا در شهرستان برقرار است قطعا بسیاری از مسائل در ادامه سلسه مباحث مطرح شده در این همایش از جمله خودکشی جوانان و مسئله ی خرده فروشی موادمخدر که تمام گرو ها به سمت این موضوع است حل خواد شد.

انتهای پیام/تاراش

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.