×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
سکونت و آرامش، از برکات تشکیل خانواده است 

به گزارش سیرجان خبر؛ گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه سیرجان؛ نماز جمعه این هفته شهرستان سیرجان به امامت حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده با حضور جمع کثیری از مردم ولایی اقامه گردید.

حجت الاسلام و المسلمین مسلمی زاده در خطبه اول با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده از نگاه قرآن گفت: خانواده اولین کانون آرامش در جامعه بشری است که باید از آن مراقبت کرد. این امر مراقبت اگر به خوبی انجام شود سبب نجات از رنج و عذاب دنیوی و اخروی است.

وی افزود: قرآن تشکیل خانواده را یک بنای مقدس می داند. پیامبر خدا (ص) هم در این زمینه فرموده است: در اسلام هیچ بنیادی عزیز تر و ارجمندتر از بنیاد ازدواج و تشکیل خانواده نیست. اما متاسفانه در فرهنگ منحط غربی مسئله ازدواج و تشکیل خانواده آنقدر تنزل پیدا کرده که مهمترین هدف از آن را تامین نیازها و غرایز حیوانی می دانند و به همین دلیل پدیده های انحرافی بسیاری امروزه در جهان غرب جایگزین ازدواج و تشکیل خانواده شده و این امر تهدید خطرناکی برای زندگی و خانواده در نسل‌های آینده است.

امام جمعه سیرجان با اشاره به برکات فراوانی که از ازدواج حاصل می‌شود خاطرنشان کرد: سکینه و آرامش روحی و روانی انسان از برکات و نتایج مهم ازدواج است. خداوند متعال نیز در قرآن کریم صراحتاً به مسئله مهم آرامش و سکینه، به عنوان ثمره و نتیجه ی ازدواج اشاره کرده است. وی تصریح کرد: اعضای خانواده پس از ازدواج نسبت به هم وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند. تامین فضای آرامش و مهربانی برای اعضای خانواده یکی از الزامات تشکیل خانواده است. همچنین توجه به فرزندان و آموزش و تربیت آنها از جمله مسائل مهمی است که زن و مرد پس از تشکیل خانواده باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

و در همین راستا لازم است حرفه آموزی و ایجاد مهارت های شغلی در عرصه های مختلف صنعتگری و مشاغل مورد نیاز اجتماع برای فرزندان مخصوصا در اوقات فراغت تابستان و در دوران تعطیلی مراکز آموزشی، مورد توجه خانواده ها قرار گیرد و باید فرزندان را در این مسیر تشویق نمود. یکی از مشکلات مهمی که می تواند آینده این کشور را با چالش مواجه سازد، نداشتن نیروی متخصص و ماهر در عرصه عمل و نه تئوری است و این مهارت آفرینی را والدین می توانند از سنین کم در فرزندان خود نهادینه کنند.

خطیب جمعه سیرجان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) عنوان کرد: امسال سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل را پشت سر گذاشتیم. امام راحل در یکی از نوشته های تاریخی خود که مربوط به سال ۱۳۲۳ شمسی است و جزء اسناد تاریخی کتابخانه وزیری یزد می باشد با اشاره به آیه شریفه (قل انما اعظکم بواحده أن تقوموا لله مثنى و فرادى …) برای خدا اقدام کنید، چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی فرموده اند: بدانید قیام برای خدا که نقطه مقابل قیام برای نفس است تنها راه نجات مسلمانان از یوغ مستکبران است. باید مسلمانان فعالیت ها و اقدامات شان را برای خدا انجام دهند و در این راه از چیزی نترسند و به یاری خدا امیدوار باشند. حضرت امیر علیه السلام فرمودند: اگر رابطه خود با خدا را اصلاح کنید خدا رابطه شما با دیگر افراد جامعه را اصلاح خواهد کرد و شما را محبوب القلوب مردم قرار خواهد داد و امام راحل و عظیم الشان مصداق بارز این حقیقت بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی زاده به قدرت و شهامت و شجاعت امام راحل اشاره کرد و افزود: امام راحل در اوج قدرت پهلوی، برای خدا قیام کرد و خدا او را یاری کرد. همانطور که قرآن وعده داده که اگر در مسیر حق استوار باشید؛ پیروزی با شماست.

وی افزود: اگر چه خلاء وجود امام راحل بر ارادتمندان آن بزرگ مرد سخت بود اما خداوند چنین مقدر فرمود مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدّظله العالی به عنوان نِعم الخَلَف و بهترین جانشین برای امام راحل اعلی الله مقامه الشریف، رهبری نظام و سکّانداری کشتی انقلاب را به دست گیرد

که بحمدالله تاکنون توانسته است به بهترین شکل ممکن این کشور و نظام را از گردنه های سخت و صعب عبور داده و بحران های کلان کشور و جهان اسلام را مدیریت نماید. و ما خدا را شاکریم که از نعمت الهی وجود رهبر حکیم، فهیم، قدرتمند و فرزانه انقلاب در کشور بهره مند هستیم.

خطیب جمعه سیرجان به افتخار اخیر سپاه پاسداران نیز اشاره کرد و افزود: جدیدترین دستاورد راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیراً رونمایی شد. موشک فتاح ویژگی‌های بسیار فوق العاده ای دارد از جمله اینکه هیچ سیستم پدافندی نمی‌تواند آن را رهگیری کند. کشور ما جزو چهار کشوری است که در دنیا به این فناوری دست پیدا کرده و جا دارد به دانشمندان این حوزه تبریک عرض کنیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.