×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
سیرجان آمادگی پذیرش مسافر نوروزی را ندارد

به گزارش “سیرجان خبر” صبح امروز نشست خبری مشترک سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان و ریاست محترم دانشکده علوم پزشکی با موضوع پیشگیری کرونا با حضور اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: بلافاصله پس از تشکیل ستاد استانی، ستاد شهرستانی پیشگیری از شیوع کرونا را در سیرجان تشکیل داده شد و اقدامات پیشگیرانه در حوزه های مختلف را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: همچنین ۹ کمیته در این راستا تشکیل شد، از جمله در حوزه پشتیبانی با شرکت های تابعه گل گهر هماهنگی کردیم تا نماینده خود را معرفی کنند و اگر امکاناتی دانشکده علوم پزشکی لازم داشته باشد توسط آنها تهیه شود .

بها الدینی گفت: کمیته اصناف برای نظارت بر بازار و تعطیلی برخی صنوف، کمیته مدیریت شهری برای گندزدایی و ضدعفونی شهر و کمیته ترافیک هم برای کنترل تردد خودروهای عبوری از سیرجان و بررسی موارد مشکوک ایجاد شده است.

بهاالدینی خاطرنشان کرد: کلیه برنامه ها و مراسم جمعی، نماز جمعه و تجمع در بقاع متبرکه نیز تعطیل شد. شهروندان در این زمینه بایستی به شایعات توجه نکنند.

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان تاکید کرد: امسال به هیچ عنوان پذیرش مسافران نوروزی در شهرستان را نخواهیم داشت و هیچ کس حق برپایی چادر در بوستان ها و پارک های شهرستان را نخواهد داشت.

وی گفت: طرحی در حال بررسی است که کامیون ها و خودروهای غیربومی بدون نزدیک شدن به شهر سیرجان و از جاده های در نظر گرفته شده اطراف شهر عبور کنند در صورت امکان اجرایی می شود.

سرپرست فرمانداری سیرجان بیان کرد: پایگاه نیروی دریایی سیرجان آمادگی استقرار بیمارستان صحرایی در صورت لزوم را دارد و دستگاه های قضایی و انتظامی بر عدم سوء استفاده سودجویان از شرایط فعلی نظارت کامل دارند.

در ادامه این جلسه محمد موقری معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیز با معرفی ویروس کرونا و راه های انتقال و پیشگیری از آن گفت: متاسفانه این ویروس افراد بسیاری را در سراسر کشور درگیر کرده و در استان کرمان ۲۵ مورد مثبت داشتیم و در شهرستان سیرجان ۱۵ مورد مشکوک مبتلا به ویوس کرونا بستری هستند که منتظر جواب آزمایشات آنها از استان هستیم.

وی افزود: از ادارات و ارگان ها تشکر می‌کنم که هماهنگی خوبی با ما داشتند همچنین از مردم شریف سیرجان تشکر می کنم به خاطر رعایت موارد بهداشتی اما پیش‌بینی می‌شود که موارد مثبت در سیرجان یافت شده و در استان رو به افزایش باشد بنابراین باید روی موضوع پیشگیری بیشتر کار کنیم چرا که این بیماری هنوز نه واکسن و نه راه درمان مشخصی دارد و در حال حاضر بهترین راه پیشگیری و عمل به همین توصیه های ساده بهداشتی است که می‌تواند راهگشا باشد.


وی خاطرنشان کرد: باور به این موضوع بسیار مهم است و باید در مردم ایجاد باور کرد که به سراغ خود قرنطینگی و ماندن در خانه بروند مردم در مورد موارد مثبت به کرونا در سیرجان دغدغه دارند مورد مثبت یا مشکوک وضعیتش مشخص است مورد خطرناک افرادی هستند که ناقل بیماری می باشند و بدون هیچ علامتی در جامعه در حال تردد هستند.

موقری گفت: دوست نداریم به مردم استرس وارد کنیم ولی آرامش بیش از حد هم موجب می‌شود مردم این بیماری را جدی نگیرندو از کلیه شهروندان گرامی تقاضا می‌کنم از مسافرت و حضور در اماکن شلوغ خود داری کنند. شهرهای همجوار آلوده است و شهر سیرجان را هم تهدید می‌کند. ما در اطلاع‌رسانی نه قصد مبالغه داریم و نه قصد کم گویی. تمام اخبار صحیح را به اطلاع مردم می رسانیم خطر کرونا کاملاً جدی است. امیدوارم با همراهی مردم کمترین میزان ابتلا و مرگ و میر را در شهرستان داشته باشیم.


محمدی رئیس دانشکده علوم پزشکی نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیرجان با تمهیداتی که از قبل در نظر گرفته شده جزو شهرهای وضعیت سفید است اما نبایدویروس کرونا را دست کم گرفت چرا که ممکن است وضعیت در عرض یکی دو روز عوض شود. مردم باید موارد بهداشتی را رعایت کنند وتنها به اطلاعاتی که از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار آنها قرار می گیرد توجه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.