×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
سیرجان امن ترین شهرستان استان کرمان/ ۱۲۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد/ بخش عمده زندانیان مربوط به مواد مخدر است

به گزارش سرویس اجتماعی“سیرجان خبر” دادستان شهرستان سیرجان در نشست خبری اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید بهشتی و یاران وفادارش به جمهوری اسلامی گفت:در چنین روزی در سال ۱۳۶۰در حادثه تروریستی هفتم تیر ماه شهید بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند که به روح پاکشان درود میفرستیم.

نیک ورز در ادامه در خصوص عملکرد دادسرای شهرستان سیرجان در طول سال گذشته گفت:در سال ۹۶ قریب به سی هزار پرونده در دادسرای سیرجان مورد رسیدگی قرار گرفته است که علاوه بر افزایش حجم ورودی نسبت به سال گذشته ۱۶درصد افزایش مختومه پرونده داشته ایم که مدت رسیدگی به صورت میانگین نسبت به سال ۹۵ از ۲۹ روز به ۱۷ روز کاهش پیدا کرده است و به صورت میانگین هر پرونده ای که تشکیل می شود در مدت ۱۷روز مختومه ومورد رسیدگی قرا می گیرد.

داستان سیرجان خاطرنشان کرد:در اقدامی خوب دادسرای سیرجان نزدیک به ۷۵درصد ابلاغی های صورت گرفته به صورت مکانیزه صورت گرفته است که در این مورد جزو یکی از شهرستان های برتر استان کرمان حساب می شود.

این مقام قضایی گفت:در بین پرونده های که تشکیل شده بیشترین امار متعلق به پرونده های ضرب شتم و نزاع های فردی است که حجم قابل توجهی از پرونده های ما را تشکیل داده اند.

نیک ورز در ادامه اظهار داشت:جمعیت کیفری زندان با توجه به ظرفیت های جدید قانون کیفری دادسرای سیرجان یکی از پیشگامان ظرفیت های نوین قانون در سطح استان و کشور است به طوری که در سال گذشته قریب به ۱۰۰۰ پرونده در جرائم کم اهمیت تر را به صورت تالیف و تعقیب کیفری رسیدگی شده است.

وی گفت:از دیگر ظرفیت های که دادسرای سیرجان استفاده می کند استفاده از کیفر خواست شفاهی که این کار هم در جهت حذف مراحل اداری و پرونده به صورت فوری در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و منجر به صدور حکم می شود که در سال ۹۶ بالغ به ۱۵۰۰ پرونده به صورت کیفر خواست شفاهی صادر و به دادگستری ارسال شده و با همکاری خوب مجموعه دادگستری پرونده ها با فوریت مورد رسیدگی و در همان روز حکمشان اجرا شده است.

نیک ورز افزود:از مواردی که طی سال گذشته دادستانی شهرستان سیرجان به صورت جد به آن ورود کرده بحث توجه به حقوق عامه که در همین راستا کمیته ای هم تحت عنوان صیانت از حقوق عامه تشکیل شده است که کار خودرا شروع کرده و در موارد متعددی که احساس شده حق عموم در جایی مورد تعدی واقع شود برخورد می شود و کسانی که در واقع مسئولیت مدعیان عموم را دارند با ان ها برخورد می کند.

دادستان سیرجان خاطرنشان کرد:مورد دیگر بحث اصناف می باشد که سال گذشته پوشش رسانه ای خوبی داشته است و در شب عید نوروز و شب یلدا بازدیدها موضعی انجام گرفت و واحد های صنفی در واقع از گران فروشی و تخلفات صنفی که صورت می گرفت برخورد کردند.

وی گفت:از جمله اقداماتی که عملکرد کمیته صیانت از حقوق عامه انجام داده است ورود در موضوعاتی مثل جابجایی بهشت زهرای قدیم وجابجایی میادین عرضه دام زنده و میدان میوه و تربار می باشد و این از مواردی است که مجموعه دادستانی سیرجان به طور جد و به منظور رضایت مندی عموم به انها ورود پیدا کرده است.

نیک ورز در خصوص بحث پیشگیری از وقوع جرائم گفت:شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان به ریاست محترم  دادگستری به صورت منظم تشکیل می شود و اقدامات بسیار خوبی در این رابطه صورت گرفته است و همچنین شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته قریب به ۱۲۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی را از دست متصرفان رفع تصرف کرده و به بیت المال بازگشت داده شد.

وی اذعان داشت:با توجه به اینکه حالا بحث پیش گیری از جرائم و اصلاح بازپروری متهمان و محکومان و زندانیان به طور جدی در دست اقدام است ما در سال گذشته در اقدامی نوین در سطح کشور بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب با رویکرد های آموزنده و تاثیر پذیری از شخصیت آن کتاب تهیه شده و در بین زندانیان شهرستان توزیع شده است و مورد استقبال زندانی ها قرا گرفت که حتی برای اولین بار در سطح کشور ما زندانی نویسنده کتاب داشته ایم که کتابش چاپ و منتشر شد.

نیک ورز در خصوص اشتغال زایی برای زندانیان افزود: با حمایت های بسیار خوبی که مجموعه ی هیئت مدیره حمایت از زندانی ها انجام شد در سال گذشته ما کارگاه دوخت لباس صنعتی به منظور حمایت از خانواده های زندانیان را راه اندازی کرده ایم که همین الان تعدای از زندانی های زن و تعدادی از خانواده های زندانیان در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

وی افزود:برای اولین بار در سطح شهرستان بحث جمع آوری پسماند یا همان ضایعات طی تشریفات قانونی به انجمن حمایت از زندانیان سپرد شد و با بکارگیری تعدادی از افراد هم بحث درآمدزایی و هم بحث اشتغالزایی مد نظر است که درآمد این کار در راستای کاهش آسیب ها هزینه می شود.

نیک ورز  افزود:بخش عمده ای از زندانیان استان کرمان بالای ۷۰درصد جرائم مواد مخدر را مرتکب می شوند که ارتکاب به این جرم به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی و فقر فرهنگی می باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد:با همیاری و همکاری شواری تامین و تلاش دستگاه های قضایی امنیت و انتظامی شهرستان سیرجان که به عنوان بزرگ ترین شهرستان استان کرمان می باشد امن ترین شهرستان استان کرمان است و در شاخصه های امنیتی به عنوان یکی از امن ترین شهرستان استان لحاظ می شود که در سال گذشته در جرائم خشن مثل قتل،آدم ربایی و تجاوز به عنف با کاهش محسوس و بسیار خوبی رو به رو بوده ایم که جا دارد از  تمام مسئولین مربوطه قدردانی کنم .

نیک ورز در پایان گفت:همچنین برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی و اراذل و اوباش منطقه و عوامل مظاهر فساد می شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.