×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم به ثبت رسید

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در خصوص ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ شهرستان سرجان، اظهار کرد:روز گذشته ثبت جهانی سیرجان به عنوان شهر گلیم در شورای جهانی تصویب شد.

وی افزود: بعد از اعزام دو روز تیم بررسی به سیرجان و استان کرمان و ارزیابی های انجام شده، گزارش خوبی از کار دست هنرمندان سیرجانی در بافت گلیم ارائه شد.

وفایی ادامه داد: بسیار خوشحالیم هنر بسیار زیبای هنرمندان سیرجانی در جای جای دنیا به ثبت رسیده است و این در حالی است که این مسئله آرزوی سال های سال هنرمندان سیرجانی بود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه اولین قدم برای ثبت جهانی این گلیم در سیرجان ثبت ملی آن بود، گفت: با همکاری سازمان میراث کشور و  سیرجانی ها این پرونده با به ثبت جهانی به اتمام رسید.

وی عنوان کرد: وقتی یک صنایع دستی به ثبت جهانی می رسد فواید گسترده ای دارد به گونه ای که این خبر در تمام سایت های معتبر دنیا منعکس می شود و می تواند تبلیغات گسترده ای برای آن شهر و استان باشد که این اتفاق خوب برای شهرستان سیرجان افتاده است.

وفایی با تاکید به اینکه ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ سیرجان موجبات معرفی و شناخت ظرفیت های استان کرمان هم را فراهم می کند، اظهار کرد: این رویداد در جذب گردشگر تاثیر مثبت و بسزایی خواهد داشت.

وی بیان داشت: در دولت تدبیر و امید از این فرصت های و ظرفیت ها با برنامه ریزی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان یادآور شد: زمان برگزاری جشن ثبت جهانی گلیم شیریکی سیرجان به زودی اعلام خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.