×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024
سیرجان رتبه برتر مرمت آثار تاریخی در استان را دارد/ مرمت بازار سیرجان به زودی آغاز خواهد شد

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از روابط عمومی فرمانداری سیرجان، این جلسه به منظور هماهنگی برگزاری جشن گلیم سیرجان در آذر ماه و به مناسبت ثبت جهانی گلیم سیرجان در شورای جهانی صنایع دستی برگزار شد.
فرماندار ویژه سیرجان ضمن اشاره به فعالیت ها و اقدامات موثری که در زمینه میراث فرهنگی در سیرجان انجام شده است،گفت: در حوزه مرمت آثار تاریخی شهرستان در سیرجان کارهای خوبی انجام شده است که با ثبت جهانی گلیم سیرجان به اوج خود رسید و همزمانی جشن گلیم سیرجان و برگزاری مسابقات بین المللی در سیرجان می طلبد در این راستا با تفکر و به صورت اصولی عمل کرده و جشن گلیم را به بهترین شکل ممکن برگزار نماییم.
مکی آبادی افزود: همراهی مسئولین میراث فرهنگی استان در برگزاری جشن گلیم می تواند ما را در برگزاری این جشن به بهترین شکل یاری نماید که کارگروه میراث فرهنگی و مرمت آثار باستانی سیرجان  باجدیت اقدامات خود را شروع کرده  و آن را ادامه خواهد داد و اجرای مرمت قلعه سنگ و طرح خانه بومگردی باغ سنگی از جمله اقداماتی است که در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است و همچنین تفاهم نامه بازار سیرجان امضا شده است و مرمت بازار به زودی آغاز خواهد شد.
مهندس وفایی مدیر کل میراث فرهنگی استان ثبت جهانی گلیم را اقدامی مبارک هم برای شهر سیرجان و هم برای استان عنوان کرد و گفت : اگر همراهی و اتحاد مسئولین شهرستان سیرجان نبود این اتفاق مهم به وقوع نمی پیوست، لذا باید آن را به فال نیک گرفت و جشن گلیم را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کرد.
وی ادامه داد: تقارن برگزاری مسابقات بین المللی کشتی در سیرجان  و برگزاری جشن گلیم در آذر ماه زمینه ای را فراهم می آورد برای نمایش توان بالقوه مسئولان شهرستان سیرجان چراکه مسئولین زحمت کش سیرجانی در یک مقیاس فراشهرستانی می توانند عمل کنند.
مهندس وفایی تصریح کرد: بنده معتقدم شما توانایی برگزاری چندین مراسم بزرگتر از این دو مراسم را هم دارید و حتی پس از برگزاری جشن گلیم می توانید یک جشنواره شهرستانی برای معرفی و پتانسیل های سیرجان هم برگزار کنید که در هیچ شهری مثل سیرجان در استان اقدامات این چنینی در زمینه میراث فرهنگی انجام نشده است و می توان گفت سیرجان بیشترین حجم اعتبار در بخش غیر دولتی در حوزه میراث فرهنگی پس از مرکز استان را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده همدلی مسئولین و بخش خصوصی در این زمینه است.
وی در پایان افزود:  امید است با درایت مسئولین شهرستان سیرجان جشن گلیم به خوبی و با شکوه هرچه تمام تر برگزار و نام سیرجان را بیش از پیش در سطح استان و کشور بلند آوازه نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.