×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024
شایع‌ترین علت فوت در ایران بیماری‌های قلبی و عروقی است

به گزارش سیرجان خبر؛ جناب مهندس امیرى مدیر شبکه بهداشت شهرستان ارزوئیه در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون بالا عنوان کرد:شایع‌ترین علت فوت در ایران بیماری‌های قلبی و عروقی است که پیش‌زمینه این بیماری‌ها فشارخون بالاست، همچنین فشار خون بالا آسیب‌های کلیوی را به دنبال دارد و فشارخون بالا گاهاً علامتی ندارد و عموماً افراد پس از بروز عارضه و بیماری متوجه آن می‌شوند که در واقع هزینه درمان را به دولت و خانواده تحمیل می‌کند.

وی افزود: ١٩۶٩١ نفر جامعه هدف این بسیج ملی در سطح شهرستان ارزوییه هستند که تاکنون ١۶٨٣۵ نفر در۴٩ ایستگاه (ایستگاه ثابت، سیار،مرکز بهداشتی و خانه بهداشت)،فشارخون خود را اندازه‌گیری کرده‌اند.

امیری با اشاره به اینکه برای این بسیج، غربالگری ۵۰ درصدی جامعه هدف مدنظر قرار گرفته بود که از ٢٧ اردیبهشت ماه تا ۴ تیرماه، ٨۵ درصد از جمعیت مورد هدف فشارخون خود را اندازه ‌گیری کرده‌اند و در واقع از اهداف تعیین شده فراتر رفته‌ایم،
وی در خصوص افراد شناسایی‌شده مبتلا به فشارخون در این بسیج ملی گفت: در این بسیج تاکنون، ١٠٠ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده است که از بیماری خود اطلاعی نداشته اند.

امیری در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه جامعه هدف این بسیج به غیر از افراد ۳۰ سال به بالا، زنان باردار و بیماران کلیوی نیز هستند، تاکنون ١٠٠ درصد زنان باردار و ١٠٠ درصد بیماران کلیوی، فشار خون خود را اندازه‌گیری نموده‌اند.

وی در پایان گفت: اسامی افرادی که به عنوان بیمار فشار خون در این طرح شناسایی می شوند در سامانه ثبت و روند درمان و ارجاع آنان پی گیری می گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.