×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024
شناسایی دو مورد مشکوک تب کریمه کنگو در سیرجان/ مهم ترین فصل انتقال بیماری فصل دامپروری است

مدیر گروه بیماری های حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” در خصوص تب کریمه کنگو اضهار داشت:تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در سیرجان شناسایی نشده است و دو مورد مشکوک به این بیماری شناسایی شده است که منتظره تایید نظر آزمایشگاه هستیم.

اسدی در خصوص این بیماری گفت:از لحظه ورود ویروس این بیماری به بدن سه تا ۹ روز طول می کشد تا علائم بیماری بروز کند و این که صدرصد درمان دارد و هر چه در مراحل اولیه که بیمار تب شدید و سردرد و دردشدید عضلانی دارد تشخیص داده شود درمان صدرصدخواهد بود و بسیاری ازمبتلایان این بیماری کامل درمان می شوند.

وی اظهار داشت:تاریخچه این بیماری مربوط به دهه ۵۰ نیست بلکه جرجانی پزشک ایرانی در سال ۱۱۱۰ میلادی در کتاب گنجینه خوارزمشاهی این بیماری را تعریف کرده است و بحث دشمن و ترور فقط ساخته ذهن این آقای به اصطلاح دکتر است چون بیماری در دام هیچ علامتی ندارد که طرف بداند و بیاورد در شهری عرضه کند.

مدیر گروه بیماری های حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان اذعان داشت:این بیماری هر کجا که دام و کنه باشد وجود دارد و مهم ترین فصل انتقال از نیمه اردیبهشت تا آخر شهریور ماه است دقیقا فصل دامپروری وپشم چینی و شستن گوسفندان و مختص قصابان نیست.

اسدی یادآور شد:هر شخصی که با بادام سر و کار دارد احتمال ابتلا دارد و نکته آخر گوشت کشور از بهترین کشورها مثل برزیل و استرالیا با بهترین برند و به شکل لاشه های ذبح شده و براساس نظارت کامل از مبادی بنادر و هواپیمایی وارد کشور می شود و هیچ آلودگی ندارد چون پروسه کشتار در برزیل محل ذبح انجام شده است و فقط در مرزها به دلیل تشابه هات قومی ممکن است دامی غیرمجاز وارد گردد.

وی در پایان گفت:از دامداران درخواست میکنیم که در روزهای تعطیل دام های خود را در قنات ها و چشمه ها نشویند و بحث سم پاشی محل نگهداری دام را جدی بگیرند و گوشتی که خریداری می شود ۲۴ ساعت در دمای معمولی یخچال بماند هیچ مشکلی ندارد و موقع ذبح دام در منزل مراقب باشند که خون به چشم قصاب نریزد و خون دام در معبر جاری نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.