×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
طرح ستا برای شفاف‌سازی عملکرد مالی مدیران است

به گزارش“سیرجان خبر” امین‌حسین رحیمی در بازدید از مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر اظهار داشت: بودجه کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در مسیر طرح‌های هدفمند و تعریف شده برای توسعه کشور هزینه شود.

رئیس کل دیوان‌ محاسبات تصریح کرد: اگر بر اثر اشتباهاتی این بودجه در مسیر دیگری مصرف و خرج شود، دستگاه نظارتی به منظور کمک به مدیران دستگاه‌های اجرایی از تخلفات جلوگیری می‌کند.

وی افزود: دیوان محاسبات به عنوان پاسدار بیت‌المال و درآمد کشور که باید برای توسعه کشور صرف شود، وظیفه‌اش در تمام پروژه‌ها حسن نظارت است که معدن گل‌گهر سیرجان به عنوان بهترین معدن سنگ آهن مورد بازدید قرار گرفت تا از نزدیک شاهد کار آنها باشیم.

رحیمی درمورد طرح ستا «سامانه نظارت الکترونیک در دیوان‌ عالی کشور» ابراز داشت: در این طرح شفافیت بیشتر می‌شود و امور مالی دستگاه‌ها به‌صورت روزانه به دیوان محاسبات متصل می‌شوند.

وی عنوان کرد: مدیرانی که می‌خواهند درست کار کنند از شفافیت نباید نگران باشند، لذا این طرح برای خطرپذیری مدیران در انجام مسئولیت مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانند با جرأت بیشتر کار را بر اساس قانون و به درستی انجام دهند.

رئیس کل دیوان‌ محاسبات پیشگیری از وقوع تخلفات را از دیگر وظایف این دستگاه نظارتی عنوان کرد و گفت: ما باید برای کمک به مدیران هر کجا اشتباهی هم صورت گیرد، قبل از پرونده‌سازی جلوگیری کنیم تا از هزینه‌های اضافی برای بیت‌المال جلوگیری شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.