×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
عبور از چراغ قرمز و تلفن همراه مهم ترین عامل تصادفات در سیرجان/ با رانندگانی که مشروبات الکلی مصرف کنند برخورد جدی می شود

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی“سیرجان خبر”اظهارداشت:نزدیک به یک سال است که بحث بروز رسانی علائم ترافیکی را در سطح شهر شروع کرده ایم و با همکاری واحد ترافیکی شهرداری تمامی خیابان های سطح شهر دارای علائم ترافیکی است.
سرهنگ سالاری در ادامه افزود:کارشناسان و مامورین راهنمایی که درحال گشت زنی در نقاط مختلف شهر هستند در مکان هایی که کمبود علائم را داشته ایم یا به دلیل رویش درختان جلوی علائم گرفته شده است از طریق ایستگاه مربوط به واحد ترافیک شهرداری گزارش می شود و شهرداری به این موضوعات سریعا رسیدگی می کند.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی سیرجان در خصوص آمار تصادف شهری گفت:باهمت همکارن ما در راهنمایی و رانندگی میزان تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
وی در ادامه افزود:دو مورد است که در شهرستان سیرجان باعث بروز حادثه می شود یکی از این موارد عبور از چراغ قرمز است که یکی از دلایل اصلی تصادفات شهری محسوب می شود و مورد دیگر که موجب بروز حادثه می شود صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی است که باعث حواس پرتی و بروز حادثه می شود که من و همکارانم در راهنمایی و رانندگی این دو معظل را در دستور کار خود قرار دادیم و یکی از دلایلی که مانسبت به سال گذشته کاهش تصادفات داشته ایم برخورد با این موارد بوده است.
سالاری خاطر نشان کرد:استفاده از گوشی تلفن همراه در هنگام رانندگی باعث به وجود آمدن احساسات مختلفی در شخص راننده نظیر هیجان، ناراحتی، نگرانی، افسردگی و حتی احساسات مثبتی مانند خوشحالی و ….. می شود و این موضوع منجر به عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از طرف رانندگان و افزایش تخلفات و تصادفات ترافیکی آنها می شود.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی سیرجان در خصوص مصرف مشروبات الکلی از سوی رانندگان گفت:با رانندگانی که مواد مخدر و مشروبات الکلی استفاده می کنند به صورت جدی برخورد می شود زیرا مشروبات الکلی و روانگردان ها موجب عدم تمرکز در رانندگی می شود لذا راننده توانایی تصمیم گیری صحیح را نداشته و اقدام به انجام رفتارهای خطر آفرین می کند.

وی با اعلام اینکه مصرف مشروبات الکلی دشمن شماره یک در رانندگی محسوب می شود، افزود:در صورتی که مستی و بی ارادگی راننده به دلیل مصرف مشروبات و روانگردان ها ثابت شود ضمن توقیف وسیله نقلیه قبل از اعمال جریمه ۴۰۰ هزار تومانی گواهینامه راننده به مدت ۶ ماه ضبط خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.