×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024
عبور ذخایر اورانیوم غنی شده ایران از سقف  ۳۰۰ کیلوگرم/ رویای آمریکا در منطقه به پایان رسید

به گزارش “سیرجان خبر”؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: اگر در کاری تقوای الهی وارد شود آن کار عاقبت خوبی خواهد داشت.

وی افزود: رها کردن حرام، حفظ چشمان از نگاه به نامحرم، پوشش و حجاب، عفت و پاکدامنی هدر نخواهد رفت .

خطیب جمعه رابر با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) و دختر شعیب گفت: حضرت موسی (ع)با حیا و عفت هم دنیا و آخرت خویش را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان های با حیا و عفت عنایت  ویژه ای دارد عنوان کرد: خداوند به حضرت موسی (ع) به خاطر عفت و پاکدامنی اش در انتخاب همسر با حیایی مثل دختر شعیب وتربیت فرزندان عفیف و پاکدامن عنایت ویژه ای داشت.

وی با اشاره به سوره یوسف درباره حیا و عفت گفت: حیا حضرت یوسف (ع) او را بزرگ و عزیز کردخداوند احسان انسان محسن را ضایع نمی‌کنند، اگر بخواهیم به بزرگی و شرافت دست پیدا کنید طبق آیات قرآن  باید حیا داشته باشید حیا در گفتار و شنیدن و در یک کلمه حیا و عفت در اعضاء و جوارح انسان باشد.

امام جمعه رابر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران و کارگزاران حج،گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «هر حاجى ایرانى باید با رفتار و گفتار و متانت خود، به ملیت، هویت و جمهورى اسلامى ایران آبرو ببخشد.»

وی با بیان اینکه حج مظهر حیات اجتماعی دارای ابعاد سیاسی است گفت: مقام معظم رهبری  فرمودند: درحج  کنار مظاهر معنوی، شاهد مظاهر حیات اجتماعی اسلام همچون «وحدت، برادری و یکرنگی»، «تجمع مردمی در عرفات، مشعرالحرام و منا» و «تحرک و طواف و سعی» هستیم و هم‌زمان با این مظاهر برجسته، تجلی باشکوهی از «اخلاق، برادری و گذشت» به نمایش درمی‌آید.

خطیب جمعه رابر با تأکید بر ابعاد سیاسی حج  گفت: حج را سیاسى نکنید، سخن نادرستى است زیرا ابعاد سیاسى حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است. وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن، و یا برائت از مشرکین، همه، امورى سیاسى و مطابق تعالیم اسلام هستند بنابراین ابعاد سیاسى حج، همان تکلیف دینى و عبادت است.

وی با بیان اینکه اعتراض نکردن به آمریکا در حج درخواستى شیطانى است افزود: برائت از مشرکین یک فریضه اسلامى و امر لازم است و به‏همین‏دلیل ما اصرار داریم که این موضوع هر سال، به بهترین وجه انجام شود. در کنار حرکات سیاسى دینى، اقدامات سیاسى غیردینى هم وجود دارد، در حج به آمریکا اعتراض کنید و یا از مشرکین ابراز برائت کنید.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه طبق گفته  سیاسیون دینی؛ منفورترین و خبیث ترین دولت در روی جهان دولت آمریکاست گفت: عامل جنگ، و خدعه و نیرنگ دولت خبث آمریکاست .

وی با اشاره به اینکه  آمریکا همچنان رویکرد «فشار»،« تحریم»  و «مذاکره» را در دستور کار خود در قبال ایران قرارداده،اظهار داشت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران چینش پازل آمریکا و اروپا  را به هم زد و به شکست مواجه کرد

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: اقتدار ایران در انهدام پهپاد آمریکایى توسط سبزپوشان  سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و اراده جمهورى اسلامى ایران مبنى بر کاهش تعهدات خود در برجام، قدرت مانور دولت ترامپ را به ‏شدت محدود ساخت.

خطیب جمعه رابر گفت: عبور ذخایر اورانیوم غنى‏سازى شده ایران از سقف۳۰۰ کیلوگرم، قدرت جمهورى اسلامى ایران را در منازعه با طرف مقابل، تقویت کرده است.

وی افزود: عقلانیت سیاسی و اقتدار ملی ایجاب می کند که جمهوری اسلامی ایران بر مسیری که اخیرا در خصوص کاهش تعهدات برجامی خود در پیش گرفته است، استوار بماند.

امام جمعه رابر بااشاره به اظهار نظر اخیر ترامپ در خصوص  خروج نیروها از خلیج فارس خاطرنشان کرد: خارج کردن نیروهای آمریکا نشان دهنده این است که «رویاى آمریکایى» در منطقه به پایان رسیده است. رویایى که جورج بوش آن‏ را با هدف ساختن یک «خاورمیانه بزرگ» آغاز کرده بود، به پایان راه رسیده است.

وی افزود: در مدیریت مستقیم  و حضور نظامی در بغداد، سوریه و افغانستان شکست خوردند و حضور غیر مستقیم استفاده ابزاری از داعش بااقتدارجمهوری اسلامی ایران  شکست خورد و  دلارآمریکا از معادلات اقتصادی ایران  حذف گردید.

امام جمعه رابر با بیان اینکه بعد از زدن پهباد آمریکایی در حمله به ایران، هیچ غلطی نتوانست بکند گفت: آمریکا به افول رسیده است به زودی آمریکایی ها نابودی خودشان را تجربه خواهد کرد .

وی با اشاره به سفر پر خیر برکت نماینده مقام معظم رهبری امام جمعه استان کرمان به شهرستان ولایی رابر ضمن دعوت از عموم مردم گفت: روز شنبه در مسجد مصلی حضرت زهرا مردم ولایت مدار شهرستان با نماینده مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

خطیب جمعه رابر این دیدار را تجدید میثاق با ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود:  امید دارم همه  مردم اعم از زن و مرد در این مکان حضور یابند و از سخنان نماینده ولی فقیه بهره ببرند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.