×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024
عفت در لغت به معانی پارسایی، پاکدامنی و خویشتنداری است/حجاب فقط متعلق به اسلام نیست

به گزارش “سیرجان خبر”آیین اسلام که برنامه جامع سعادت و کامیابی بشر است به موضوع زیبایی و زیبا دوستی توجه مخصوص دارد و پیروان خود را به آراستگی و استفاده نعمت ها توصیه می کند.

آنچه که دین اسلام نهی فرموده تبرج و آشکار کردن زینت در محافل اجتماعی و برای غیر مجارم است که موجب گناه و آلودگی است.

عفت در لغت به معانی پارسایی، پاکدامنی و خویشتنداری است و در اصطلاح به معنی مناعت است؛حالت نفسانی که از غلبه ی شهوت جلو گیری می کند. پس عفیف باید به معغنای خود نگه دار و با مناعت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بسیج شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار اشت: با بررسی اسناد حجاب در طول تاریخ بشریت کاملا واضح است که حجاب فقط متعلق به اسلام نیست بلکه اسلام هر کار خوبی را که قبل از اسلام بوده در هر دین و آیین و رسمی آن کار خوب را تأیید و جهت رشد شخصیت والای انسانی بر آن تأکید نموده است که یکی از آن کارهای خوب و شخصیت ساز و شرفمند مسأله حجاب است . وقتی که در تاریخچه حجاب می نگریم می بینیم نقوش کتیبه ها و اسناد تاریخی ، وجود پوشش را در اقوام و ملل صاحب تمدن به اثبات می رساند ونشانگر پیشینه ای به درازای تاریخ حجاب است .یا مثلا : نقش برجسته های معبد کارناسوس در موزه ی بریتانیا ، کتیبه ی معبد زئوس موزه ی برلین و مجسمه کاونارنس در موزه ی ناپل ، همگی نشان دهنده ی پوشش زنان قبل از اسلام است .

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدی در ادامه گفت : در تصویری که متعلق به یک نقاش مصری است و قدمت آن به سه هزار سال قبل از میلاد می رسد ، دختران تمام بدن خود را و پسران نیمه پایین بدن خود را پوشانده اند . همچنین در روم شرقی ، حجاب شدیدتری رواج داشت . در میان اروپاییان و نیز روسیه، حجاب تا هنگام سلطنت پطر کبیر معمول بوده است.

دکتر محمدی در پایان با اشاره به نقش ایران و اسلام در مسأله حجاب گفت : ایرانیان مفتخر به محترم شمردن پوشش هستند و به عنوان تمدنی ریشه دار موفق به تأثیر گذاری بر سایر ملل هم بوده اند و اکنون اخلاقی ترین کشور در مسئله ی پوشش زنان است اما اسلامیت و ایران زمین منشأ حجاب و پوشش نیست بلکه فطرت بشری حامل زیبایی های فراوانی است از جمله میل به مستور بودن و  میل به مصون ماندن است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.