×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024
مجمع عمومی بسیج با حضور سردار نقدی برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” سردار نقدی با حضور در مجمع بسیج شهرستان اظهار داشت: یکی از ارکان الگوی پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی این است که مردم در اداره کشور سهیم اند و حضور مردم در صحنه منوط به انتخابات و راهپیمایی ها نیست و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر نیز همین است که مردم در صحنه باشند و احساس مسئولیت کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به الگوی مدیریت اسلامی گفت: شهید رجایی الگوی مدیریت اسلام است و مدیران باید خدمتگزار مردم باشند و خود مردم نیز باید برای اداره امور کشور همکاری کنند و نباید مسائل فقط در یک منطقه یا پایتخت باشد و همه مردم باید از اقصی نقاط کشور مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی همه باید با هم متحد شوند و فلسفه مجمع نیز این است که صاحبنظران  یک شهر دور هم اجتماع کنند و و راهکارهایی برای معظلات و پیشرفت شهرستان ارائه دهند.

نقدی در خصوص استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان اظهار داشت: امروزه باید بیشترین حجم کار را مردم در دست بگیرند و دولت برای طرح های بلند مدت برنامه ریزی می کند و مسائل و مشکلات شهر را از قبیل بیکاری و بی حجابی را با استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: صاحبان تفکر اقتصادی شهرستان باید کارگروه برای مشکلات اقتصادی تشکیل داده و کارخانجات باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند تا توان رقابت در بازار داشته باشند و مشتری برای خود جذب کنند، در این صورت از گرفتن وام و سودهای کلان بی نیاز خواهند بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نباید بگذاریم اشرافی گری در جامعه رواج پیدا کند و با اراده جمعی می توان جلوی اشرافی گری و حقوق های نجومی را گرفت و باید حفظ بیت المال رعایت شود که مهم ترین وظیفه مجمع پاسداری از ارزش هاست.

در ادامه این مراسم امام جمعه سیرجان اظهار داشت: انسان باید مومن، انقلابی و متعبد تربیت شود و روحیه استکبار ستیزی داشته و از خدا و ولایت فقیه تبعیت کند.

امام جمعه سیرجان ادامه داد: انقلاب اسلامی باید در همه دنیا صادر شود و تمامی مردم را بیدار کند، در بحث برجام نیز ما مقلد رهبری هستیم و بر همگان واجب است که به سخنان رهبری گوش فرا دهند.

در ادامه سرهنگ شمس الدینی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان به تاریخچه مجمع بسیج شهرستان پرداخت و گفت: در سال گذشته مجمع شهرستان را تشکیل دادیم و کتابچه نظرات مردم در خصوص نظام را تهیه کردیم.

وی ادامه داد: بحث اختلاط زن و مرد در ورزش های همگانی و لغو کنسرت ها موضوعاتی بود که توسط عده ای بزرگنمایی شد و باعث موضع گیری افرادی در این خصوص شد.

مهندس خواجویی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت در خصوص کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان گفت: در سیرجان سالانه ۳ میلیون جوجه ریزی با ظرفیت تولید ۶۷۰۰ تن گوشت سفید و ۴۵۰۰ تن گوشت قرمز داریم و در زمینه اشتغالزایی ۳۰۰۰۰ نفر در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: مجتمع گل گهر قطب معدنی کشور است و ۴۲ درصد ذخایر سنگ آهن کشور در سیرجان قرار دارد که در ۳۳ طرح ملی تصویب شده، دو طرح در سیرجان قرار دارد.

خواجویی در پایان به بیان راهکارها در خصوص مشکلات شهرستان پرداخت.

خدامی کارگروه فرهنگی سیاسی مجمع شهرستان اظهار داشت: ماهیانه یک جلسه با موضوعات مشخص به ریاست امام جمعه برگزار می گردد و به بررسی مشکلات شهرستان پرداخته می شود.

وی گفت: بیشترین آمار پرونده کشفیات و دستگیری در شهرستان سیرجان مربوط به مشروبات الکلی است که رواج آن در جشن های عقد و عروسی رو به افزایش است.

خدامی با ارائه راهکار به کارگروه سیاسی فرهنگی پایان داد.

محمد رضا شول، کارگروه اجتماعی مجمع شهرستان به بررسی آسیب و تهدیدات شهرستان سیرجان پرداخت و گفت: بیشترین آسیب و تهدید شهرستان سیرجان بحث مواد مخدر است که بیشترین رواج را در بین جوانان دختر و پسر تشکیل می دهد و به راحتی و سهولت در دسترس قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: سیرجان بعنوان شاهراه اقتصادی و ترانزیت شناخته می شود و در این سالیان اخیر حجم قاچاق بصورت جاسازی رو به افزایش است که به اقتصاد ضربه می زند.

لازم بذکر است در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدای شهرستان و همسر سردار شهید الله دادی با اهدای لوح سپاس توسط سردار نقدی تقدیر بعمل آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.