×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
مجموعه اقتصادی کشور نقاط ضعف دارد/چشم انداز آینده کشور ایجاد اشتغال و مرتفع شدن مشکلات معیشت مردم است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” اسحاق جهانگیری در حاشیه افتتاح پروژه گندله سازی شماره ۲ گل گهر در سیرجان با اشاره به روند توسعه کشور تصریح کرد: قطار توسعه کشور در مسیر بسیار صحیحی قرار گرفته و این مسیر به علت انتخاب درست به سرعت در حال پیشرفت است.

وی تصریح کرد: در کنار این ها سرعت توسعه کشور را نمی شود انکار کرد و تنها در طول یک ماه اخیر یک سفر به استان هرمزگان داشتیم و تعداد قابل توجهی واحد صنعتی در این استان افتتاح شد ضمن آنکه در اصفهان تعداد زیادی واحد آغاز به کار کرد و در چهار محل و بختیاری نیز به همین نسبت و امروز در سیرجان نیز شاهد افتتاح دو طرح بزرگ هستیم.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: انکار نمی‌کنیم در مجموعه اقتصادی کشور نقاط ضعفی وجود دارد؛ در جامعه امروز به شدت نیازمند ایجاد اشتغال هستیم و بخش وسیعی از مردم ما نیاز دارند که به سرعت به مسائل معیشت آنها بپردازیم و مشکلات را رفع کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه مناطق زیای از کشور نیازمند توسعه بیشتر هستند ،افزود:  معتقدیم که باید به سرعت این  مساله را در دستور کار قرار بدهیم و این امر به عنوان اولویت های اساسی کشور مطرح است .

معاون اول رئیس جمهور با اعلام فعالیت شرکتهای ایرانی در طراز جهانی و بین المللی بویژه دربخش صنایع و معادن گفت: اولویت کار دولت سرمایه گذاری در بخشهای نفت و گاز، صنایع و معادن و پتروشیمی است.
جهانگیری با تاکید براینکه وزارت نیرو برای کم آبی استان کرمان برنامه خاصی در دستور کار دارد اعلام کرد: گل گهر با ایجاد یک تصفیه خانه مشکل آب آشامیدنی مردم سیرجان را حل خواهد کرد.

در ادامه این مراسم وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: گندله سازی از واحدهای بسیار مهم و کلیدی است و تا قبل از راه اندازی این واحد در کشور کمبود گندله داشتیم که خوشبختانه امروز با راه اندازی این واحد زنجیره صنعت فولاد کشور را از سنگ خام تا انتها تکمیل خواهیم کرد.

محمدرضا نعمت زاده گفت: از زمان فعالیت دولت یازدهم، ظرفیت هایی در بخش های مختلف فولاد از جمله تولید ۳۱ میلیون تن کنسانتره بعد از سنگ خام داشته ایم که امروز به ۴۵ میلیون تن در سال رسیده است.

وی اظهار کرد: در بخش گندله اکنون ۲۹ و نیم میلیون تن تولید داریم که واحدهای دیگر این بخش نیز تا پایان سال افتتاح می شود و تولید آهن اسفنجی هم از ۲۲ میلیون تن به ۲۸ و هشت دهم میلیون تن افزایش پیدا کرده است و در بخش تولید شمش هم از ۲۲ میلیون تن به ۲۷ میلیون تن رسیده ایم که باز هم طرح های متعددی تا پایان امسال راه اندازی می شود.

نعمت زاده با اشاره به اینکه این بهره برداری در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکید رهبری مبنی بر جلوگیری از صدور مواد خام و با هدف صادرات بوده است، تصریح کرد: دوستان در گل گهر گل می آفرینند و تلاش می کنند، ضمن اینکه اینجا هنوز بزرگ ترین معدن سنگ آهن کشور است و به عنوان مرکز و مجموعه فعالیت های معدنی و صنایع وابسته فعالیت می کند.

وی افزود: صنایع و معادن کشور علاوه بر وظایف اصلی خود، به سایر بخش ها کمک می کنند و این امر موجب شده سوددهی این بنگاه ها کاهش پیدا کند به همین جهت تقاضا داریم کمک شود تا هر بخش کارهای خودش را انجام بدهد و به عنوان مثال وزارت نیرو باید آب و برق را تا دیواره صنایع بیاورد که این کار انجام نمی شود و امیدواریم تا آخر این دولت شاهد شکوفایی بیشتر ظرفیت ها باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.